ایده‌های کسب‌وکار کشاورزی

کسب‌وکار کشاورزی

چگونه می‌توان با کمترین هزینه، کسب‌وکار کشاورزی سودآور راه‌اندازی کرد؟

اگر به دنبال بهترین ایده‌های کسب‌وکار کشاورزی در روستا یا شهر هستید تا با راه‌اندازی پرسودترین محصول کشاورزی در ایران، به سود و درآمد بالا برسید، خواندن این مطلب را از دست ندهید.

صنعت کشاورزی قدمتی به‌اندازه تاریخ بشر دارد و یکی از پرمنفعت‌ترین مشاغل که در ابتدای کار به سرمایه زیادی نیاز ندارد. کسب‌وکار در زمینه کشاورزی شاید قبلاً به نظر کاری سطحی و پیش‌پاافتاده دیده می‌شد ولی اکنون با توجه به افزایش نرخ بیکاری، افراد زیادی به سمت آن سرازیر شده‌اند.

ایده‌های کسب‌وکار کشاورزی، نیازی چندانی به دانش و تخصص حرفه‌ای ندارد. اگرچه برای باز کردن گره کور مشکلات و پیشرفت بهتر یادگیری و آموزش در مورد کشاورزی کارآمد و مفید است. اما بااین‌حال درنگ جایز نیست، دست‌به‌کار شده و در شهر یا روستای خود با پیاده‌سازی یکی از اید‌ه‌های زیر به درآمد بالا برسید.

 

۲۰  ایده کم‌هزینه و سودآور کسب‌وکار کشاورزی در شهر و روستا

 

۱. کشاورزی در شهرکسب‌وکار کشاورزی

زراعت در شهرها اولین راه برای شروع کسب‌وکار کشاورزی است که می‌توانید با تولید و پرورش محصولات و توزیع آن‌ها در سطح شهر و مناطق اطراف، به سوددهی بالا دست پیدا کنید. همچنین در کنار آن پرورش ماهی، دام‌پروری و باغداری کنید.

کشاورزی شهری سبب افزایش و دسترسی آسان و سریع مواد غذایی تازه و سالم موردنیاز مردم منطقه می‌شود و با فراهم کردن امنیت و ایمنی مواد غذایی سلامت ساکنیان محدوده خود را تضمین می‌نماید.

 

 

کسب‌وکار کشاورزی

 

 

۲. پرورش خرگوش

یکی از ایده‌های خلاقانه کسب‌وکار کشاورزی، پرورش خرگوش است که کاری قانونی و بدون دردسری بوده و نیاز به سرمایه زیادی ندارد. این کار کم‌هزینه ولی سود خوبی دارد. زیرا منبع غذایی خرگوش می‌تواند باقی‌مانده غذاها و یا چمن باشد. همچنین مکان خاصی هم احتیاج نیست و حیاط خانه و یا یک تراس کوچک، محیط مناسبی برای پرورش خرگوش هستند‌.

 

 

کسب‌وکار کشاورزی

 

۳. فروش میوه تازه

تهیه و توزیع میوه تازه با رعایت نکات بهداشتی یکی از مطمئن‌ترین شیوه‌های کسب درآمد از طریق کشاورزی است. میوه تازه و تمیز جز سبد خانوار همه هست و شما همیشه مشتری خواهید داشت.

همچنین با توجه به استقبال مردم از آب‌میوه طبیعی با تهیه تجهیزات آبمیوه گیری و فروش آب‌میوه سالم و ارگانیک سود سرشاری به دست خواهید آورد.

 

 

کسب‌وکار کشاورزی

 

۴. خرده‌فروشی و ارائه مواد غذایی

طرح بسته‌بندی محصولات غذایی اعم از آجیل، ادویه‌ها، حبوبات، صیفی‌ها و سبزی‌ها و توزیع آن‌ها در بین مردم یکی دیگر از راه‌های درآمدزایی در زمینه کشاورزی است‌. برای این کار شما مواد غذایی را به‌صورت فله تهیه‌کرده و با نهایت تمیزی آن‌ها را بسته‌بندی می‌کنید. برای توزیع می‌توانید به فروشگاه‌ها مراجعه کرده و یا خودتان مشتری پیدا کنید.

 

 

 

کسب‌وکار کشاورزی

۵. پرورش ماهی

اگر سرمایه کافی جهت ایجاد مکانی مناسب برای پرورش ماهی دارید، درنگ نکنید. زیرا این روزها با تبلیغات گسترده در مورد فواید مصرف گوشت سفید، خرید آن طرفداران فراوانی پیداکرده است.  افراد زیادی با طرح تولید تیلاپیا، گربه‌ماهی و یا پرورش ماهی قزل‌آلا به درآمدی هنگفت رسیده و موفق شده‌اند.

 

 

 

۶.  پرورش گیاهان و گل‌ها

از گذشته تاکنون در طب سنتی گیاهان دارویی فراوانی وجود دارد که با گشتی کوتاه در فروشگاه‌ها و عطاری‌ها اشکال مختلف آن‌ها را مشاهده می‌نمایید که یک ایده‌ای خلاقانه کسب‌وکار در صنعت کشاورزی می‌تواند باشد. شما با تولید بسته‌های مختلف این گیاهان و گاهی خشک‌کردن آن‌ها و عرضه به بازار سودآوری خوبی پیدا خواهید کرد.

همچنین اگر امکانش باشد با تهیه گلخانه گل و گیاه، دانه‌های متنوعی را کاشته و نهال پرورش دهید و به‌صورت عمده به باغداران و گل‌فروشی‌ها و یا خرده‌فروشی به فروش برسانید.

کسب‌وکار کشاورزی

 

۷.  تولید خوراک دام‌ها

سرمایه‌گذاری در بخش تولید غذای حیوانات  موجود در دام‌پروری، پرورش ماهی و یا مرغداری‌ها، سودآور و مطمئن است. شما با تحقیقات گسترده، محصولی سالم، مغذی و باکیفیت بالا تهیه‌کرده تا با حمایت از حیوانات و رشد بیشتر آن‌ها، به کسب درآمد بالاتری برسید.

 

۹. راه‌اندازی پرورش طیور

یکی از ایده‌های کسب‌وکار کشاورزی که قدمتی طولانی داشته و امتحان خود را پس داده، تولید مرغ و پرورش شترمرغ است. بسته به میزان سرمایه اولیه از ۵۰ تا ۵۰۰ تهیه و با خرید دستگاه‌های لازم کار را شروع کنید. همچنین امروزه بلدرچین و تخم آن طرفداران فراوان دارد که با هزینه کم، سود سرشاری به دست می‌آید.

 

۱۰.  پرورش قارچ

قارچ یکی از منابع غذایی پرمصرف است که با آموزش پرورش قارچ و فراهم کردن شرایط و محیط مناسب حتی در منزل، به‌راحتی کسب درآمد خواهید کرد.

 

۱۱. توزیع زغال

ایده‌ای نو در کسب‌و‌کار کشاورزی، خرید عمده زغال چوب از تولیدکنندگان آن در روستا و فروش در سطح شهر است که درآمد مناسبی دارد.

 

۱۲. تولید نارگیل

با پرورش نارگیل، طرحی پرسود و خلاق در صنعت کشاورزی است. زیرا این میوه به اشکال مختلف کاربردهای مختلفی دارد که بازار بزرگی برای عرضه آن را فراهم کرده است.

 

۱۳.  تولید علف‌کش

از بین بردن علف‌های هرز، یکی از دغدغه‌های اصلی کشاورزان که وجین کردن آن‌ها نیز هزینه‌بر است‌. بنابراین تولید علف‌کشی با فرمول شیمیایی خاص که به محصول و محیط صدمه نزند، ایده‌ای ناب در کسب درآمد از کشاورزی می‌تواند باشد.

کسب‌وکار کشاورزی

۱۴. پرورش زنبورعسل و تولید عسل

طرح ساخت زنبورداری، پرورش زنبورعسل و درنتیجه تولید عسلی مرغوب و باکیفیت بالا، از راه‌های سودآور در صنعت کشاورزی است.

 

۱۵. تولید کاستارد

کاستارد، یکی از انواع محصولات با ذرت است که تولید آن سخت نیست و خواهان زیادی در شهرهای بزرگ دارد.

 

۱۶. تأمین مواد اولیه برای شرکت‌های پخش مواد غذایی

بسیاری از مواد اولیه کارخانه‌های تولید مواد غذایی از روستا است که شما می‌توانید واسطه‌ای بین آن‌ها بوده و کسب درآمد نمایید.

 

۱۷. تولید آرد

آرد انواع دانه‌ها مانند گندم، ذرت و غیره در صنایع مختلف پخت‌وپز کاربرد دارد که شما در منزل و یا مکانی کوچک با تولید آن، به اشتغال بپردازید.

 

۱۸. تولید شیر سویا

سویا فواید بسیاری دارد و به‌تازگی خواص شیر سویا نیز به اثبات رسیده است. پس ایده‌ای جدید در کسب‌وکار کشاورزی می‌تواند باشد.

کسب‌وکار کشاورزی

۲۰.  فرآورده‌های لبنی

تهیه انواع فرآورده‌های شیر مانند ماست، پنیر، کشک و غیره بسیار پرسود است. زیرا بازار همیشگی و پر تقاضایی برای آن‌ها وجود دارد.

نتیجه

ایده‌های کسب‌وکار کشاورزی که در بالا ارائه شد تنها بخشی از صدها طرح با منبع درآمدی خوب در این صنعت است و ایده‌های زیاد دیگری مانند تولید کود کرمی، صادرات محصولات کشاورزی، راه‌اندازی سایت در این زمینه، تهیه سبزی‌ها و مربا وجود دارد که با تحقیق و آموزش مراحل پیاده‌سازی هر ایده به سودآوری رسیده و کارآفرینی موفق خواهید شد.