آشنایی با انواع جوانه های خوراکی

جوانه های خوراکی

کاشت جوانه های خوراکی یکی از ساده ترین روش ها برای داشتن اتواع گیاهان غذایی در خانه است. زیرا برای رشد این دسته از گیاهان نیاز به فضای کمی است و می توان آن ها را در هر فصلی از سال کاشت و مصرف کرد. تنها چالشی که شما احتمالا با آن رو به رو می شوید این است که هنگام مراجعه به مغازه برای خرید جوانه با انواع آن رو به رو می شوید که نمی دانید کدام یک را باید برای کاشت جوانه خوراکی خود انتخاب کنید. در این مقاله ما انواع جوانه های خوراکی را به شما معرفی می کنیم تا بتوانید با استفاده از آن ها یک ترکیب سالم و خوشمزه را ایجاد کنید.

انواع جوانه های خوراکی :

گندمجوانه های خوراکی

جوانه های گندم یکی از رایج ترین انواع جوانه های خوراکی هستند، احتمالا به این دلیل که طعم و مزه همه غذاها با این مواد گیاهی عالی می شود! آنها جوانه های کوچک و ترد با طعم ملایم هستند. اضافه کردن این جوانه به هر ظرف غذایی حالتی ترد به همراه مقدار زیادی مواد مغذی در اختیار شما قرار می دهد.

 

 

جوانه های خوراکی

چغندر

جوانه های چغندر دارای ساقه های رنگارنگ در رنگ های قرمز یا قرمز تیره و برگ های سبز روشن هستند، بنابراین اگر شما می خواهید کمی رنگ و لعاب به غذای خود اضافه کنید، استفاده از این جوانه های خوراکی به شما توصیه می شود. طعم این جوانه ها بسیار لطیف و شیرین است.

 

 

جوانه های خوراکی

 

 

کلم بروکلی

کلم بروکلی، جوانه های خوراکی ضخیم و بزرگی را تولید می کند که عطر و بوی دلپذیر و تند را دارند (مانند تربچه). طعم این جوانه های خوراکی دقیقا مشابه با کلم بروکلی نیست ولی همراه با کمی ادویه می توانند بسیار خوشمزه باشند. این جوانه ها دارای مقدار زیادی آنتی اکسیدان هستند که می توانند خواص بی نظیری را به رژیم غذایی شما اضافه کنند.

 

 

جوانه های خوراکی

 

زغال اخته

این جوانه های خوراکی دارای طعم تلخ هستند که هنگام مصرف با سایر جوانه ها ترکیب بسیار عالی را تولید می کنند. به هیمن دلیل است که معمولا به تنهایی مصرف نمی شوند. این نوع جوانه برای درمان بیماری هایی که به معده مربوط می شوند بسیار مفید است به همین دلیل اکر معده حساسی دارید حتما استفاده از این جوانه را در رژیم غذایی خود قرار دهید.

 

 

جوانه های خوراکی

 

 

نخود سبز

جوانه های نخود سبز با طعم تازه و شیرین یادآور تکه های برف ترد هستند. آنها دارای طعم متعادلی هستند و با اکثر طعم های دیگر هم خوب ترکیبی خوشمزه ای را ایجاد می کنند.

 

 

جوانه های خوراکی

 

عدس

جوانه عدس در رنگ های مختلف در دسترس هستند که می توانند ظاهری زیبا به ظرف غذای شما ببخشند. این جوانه ها دارای بافت بزرگی هستند که طعم بی نظیر به همراه مواد مغذی زیادی را دارند.

 

 

 

 

جوانه های خوراکی

ماش

جوانه های ماش، جوانه های آبدار با ساقه های سفید و طعم بسیار ملایم هستند. بافت ترد و طعم و عطر بی نظیری که این جوانه دارد استفاده از آن ها را با سایر مواد غذایی لازم می کند!

 

 

 

جوانه های خوراکی

 

خردل

جوانه های خردل یک طعم تندی دارند و برای کسانی که عاشق غذاهای تند هستند انتخاب بسیار خوبی است.

 

 

 

جوانه های خوراکی

تربچه

جوانه های تربچه بسیار باریک و با برگ های سرخ هستند.طعم این جوانه ها شبیه به همان تربچه های بالغ است اما کمی از آن ها تند تر!

 

 

جوانه های خوراکی

 

 

شبدر قرمز

این جوانه های سبز تیره دارای طعم ملایم و بافت بسیار تردی هستند. این جوانه های خوراکی به اکثر غذاها طعم خوبی می دهند. پس می توانید از آن ها در انواع خوراکی ها مانند سالاد و ساندویچ ها و … استفاده کنید.

 

جوانه های خوراکی

 

آفتابگردان

جوانه های آفتابگردان دارای برگ های ضخیم و آبدار با یک طعم عمیق هستند که شگفت انگیز است. استفاده از این جوانه های خوراکی به همراه سایر مواد غذایی ترکیب عالیی است. پس حتما یک بار هم که شده آن را تست کنید.

 

همراهان عزیز خواص جوانه های خوراکی برای پوست و موی شما باور نکردنی است. پس حتما استفاده از آن ها را در رژیم غذایی خود مد نظر داشته باشید.