نقش آموزش در بهبود وضعیت کشاورزی در ایران

کشاورزی

آموزش چه نقشی در توانمندسازی کشاورزان ایفا می کند؟

کشاورزی یکی از مهمترین پایه های اقتصادی کشور ایران محسوب می شود چرا که بسیاری از افراد از این طریق به کسب در آمد می پردازند. از طرف دیگر موقعیت جغرافیایی و آب و هوایی که ایران داشته است باعث شده است که که مردم از دیر باز تا کنون به انجام این کار مشغول باشند. اما اکنون ایران در حال از دست دادن منابع غنی خود است و این مسئله کشاورزان را با مشکلات جدی رو رو کرده است.

کشاورزی

از طرف دیگر با افزایش جمعیت، تامین نیاز افراد به سختی قابل انجام است اگر یک رویکرد درست و برنامه ریزی دقیق در زمینه تولید محصولات و کشاورزی وجود نداشته باشد. منابع آبی که در گذشته در ایران در دسترس کشاورزان وجود داشته است، باعث شده است که افراد بدون نگرانی از بحران آب و عدم اطلاع کافی از پدیده گرمایش و بحران آب به هر نحوی از آب برای آبیاری زمین های خود استفاده کنند. از طرف دیگر چون اطلاعات علمی در مود انواع بذر و نحوه کاشت آن ها نداشته اند به اتسفاده از روش آزمون و خطا به کشاورزی می پرداخته اند تا روش درست انجام کار را بیاموزند.

کشاورزی

هر بذری دارای ویژگی های منحصر به فرد خود است و در نتیجه برای کاشت آن باید نکات خاص را مد نظر داشت تا بتوان بهترین بهره وری را زمین داشت. به عنوان مثال زمان کاشت بذر مهم است. این که در فصل سرد باشد یا گرم، برخی از بذرها باید در عمق مشخصی از خاک کاشته شوند. برخی از بذرها نیاز دارند که در سطح بالاتری باشند تا نور دریافت کرده و بهتر رشد کنند. از طرف دیگر یک کشاورز باید با توجه به شرایطی که دارد در برخی از سال ها از کاشت یک محصول صرف نظر کند تا زمان و هزینه ای که برای رشد آن صرف می کند را هدر ندهد. به عنوان مثال شاید ۳ بار بتوان در یک زمین کاشت انجام داد، و بعد از آن شاید نیاز است که ۱ بار وقفه ایجاد شود. برخی از افرادی که تازه وارد بازار کشاورزی شده اند اطلاعات درستی در این زمینه ها ندارند و باعث می شوند زمین و محصول را از دست بدهند.

کشاورزی

 

مسئله مهم دیگری که در مورد کشاورزی وجود دارد نحوه آبیاری محصول است. اکنون با توجه به این که ایران در یک دوه خشکسالی قرار دارد باید کشاورزان عزیز سعی کنیند با روش های جدیدی که وجود دارد به کشاورزی پرداخته و در نتیجه در مصرف آب صرفه جویی کنند. این که یک محصول به چه روشی و در چه زمانی باید آبیاری شود چیزی است که شما با شرکت در دوره های آموزشی هر راحتی می توایند از آن مطلع شوید.

 

 

روش های جدید مهندسی ژنتیک گیاهان نیز وجود دارد که شما می توایند با بهره گیری از آن ها سرعت رشد گیاه را چند برابر کرده و محصولی با کیفیت بهتر ارائه دهید. با استفاده از این تکنیک ها نه تنها شما می توانید سطح کیفیت انجام کشاورزی خود را بالا ببرید بلکه می توانید به نوعی اشتغالزایی در کشاورزی نیز ایجاد کنید. چرا که می توانید کار خود را توسعه داده و از افراد و متخصص به انجام این کار استفاده کنید.

کشاورزی

 

 

برای رسیدن به یک کشاورزی با بهره بری بالا نیاز است که شما روش های سنتی را کنار گذاشته و خود را تغییرات و روش های نوینی که در کشاورزی ایجاد شده اند همگام کنید. شما می توانید با شرکت در دوره های آموزشی کشاورزی به راحتی از جدیدترین تکنیک ها ملطع شده و همچنین بیاموزید که چگونه می توانید از آن برای تولید محصول خود استفاده کنید. با استفاده از دوره های آموزشی شرکت سپید خوشه نه تنها می توانید در این شرایط آب و هوایی حرفه و کسب و کار خود را حفظ کنید بله می توانید شرایط خود را بهبود ببخشید.