صادرات فلفل دلمه ای به روسیه

صادرات فلفل دلمه ای به روسیه

میوه ها و سبزیجات بخشی اساسی از رژیم غذایی مردم در سراسر جهان محسوب می شوند. همه افراد برای به دست آوردن ویتامین ها، مواد مغذی و مواد معدنی به این دسته از محصولات غذایی متکی هستند. فلفل دلمه ای نیز یکی از محصولات کشاورزی خوشمزه و در عین حال دارای ارزش اقتصادی و غذایی بالاست. در حال حاضر صادرات فلفل دلمه ای به روسیه و دیگر کشورهای جهان مورد توجه بیشتر تاجران و صادر کنندگان مواد غذایی در ایران قرار گرفته است. به همین خاطر سعی داریم در این مطلب شما را با نکات مهم در خصوص صادرات فلفل دلمه ای به روسیه آشنا کنیم.

دلایل محبوبیت فلفل دلمه صادراتی ایران

صادرات فلفل دلمه ای به روسیه ، امارات، عمان، قطر، کویت و عراق طرفداران زیادی دارد. چرا که خاک حاصل خیز و همینطور شرایط جوی مساعد ایران منجر شده تا کشاورزان ایرانی بهترین و مرغوب ترین فلفل دلمه ای صادراتی را کشت نمایند. بنابراین شما تولیدکنندگان و تاجران محترم می توانید با رعایت نکات لازم در خصوص صادرات فلفل دلمه ای، به موفقیت های قابل توجهی در این حرفه دست یابید.

صادرات فلفل دلمه ای به روسیه

با توجه به اینکه روسیه کشور سردسیری است، شرایط لازم برای کاشت فلفل دلمه ای را ندارد چرا که این محصول نیازمند آب و هوایی معتدل و خاک حاصل خیز است. در صورت تولید فلفل دلمه ای در این کشور نیز قیمت آن بالا خواهد بود.

به این ترتیب با توجه به مرغوبیت بالای فلفل دلمه ای ایرانی، صادرات فلفل دلمه ای به روسیه یکی از پتانسیل های موجود برای ارائه محصولی ایرانی و همینطور واردات ارز به کشورمان به شمار می رود. ناگفته نماند قیمت فلفل دلمه ای صادراتی نسبت به کیفیت و سلامت محصول باید برای مردم روسیه قابل قبول باشد. البته مردم روسیه با کیفیت محصولات کشاورزی ایران آشنایی دارند و جزو طرفداران محصولات غذایی کشور ما هستند.

صادرات فلفل دلمه ای به روسیه

چالش های ورود به بازار روسیه

ورود به بازار روسیه کار چندان آسانی  نیست و با چالش ها و دشواری هایی همراه است. تنها راه مرتفع نمودن آن ها آشنایی کامل با نکات لازم در خصوص صادرات فلفل دلمه ای و همینطور مشورت با افراد متخصص و با تجربه است.

همچنین اگر با فرهنگ مردم این سرزمین نیز آشنایی داشته باشید می توانید بر اساس این شناخت طراحی های اصولی برای بسته بندی و شیوه ارائه محصول در نظر بگیرید. در ادامه این مطلب شرکت سپید خوشه نقش جهان برخی از شرایط لازم برای صادرات فلفل دلمه ای به روسیه و دیگر کشورها را شرح خواهد داد.

 نکات لازم در خصوص صادرات فلفل دلمه ای

  1. توجه به بسته بندی مناسب برای فلفل دلمه صادراتی

برای مشتریان شما مهم است که محصول شما از همه جهات سالم بوده و از هر گونه آفاتی که موجب خرابی محصول و همینطور فاسد شدن آن در حین جابه جایی می شود دور باشد. بنابراین در امر صادرات فلفل دلمه ای به روسیه و دیگر کشورها بایستی به این مسئله توجه ویژه ای داشته باشید.

* با توجه به این که فلفل دلمه ای نسبت به تغییرات دما از حساسیت بالایی برخوردار است. باید در هنگام حمل آن از تغییرات دمایی و گرم و سرد شدن مکرر آن جلوگیری شود. در غیر این صورت محصول شما پیش از ارسال نرم و خراب خواهد شد. اهمیت به بسته بندی و شیوه ارسال برای انجام یک صادرات موفق لازم است.

* توجه به بسته بندی مناسب فقط برای جلوگیری از فساد محصول نیست. بلکه در صورت اجرای ایده های نو و خلاقانه می تواند نظر مشتریان بیشتری را به محصول شما جلب نماید. همانطور که می دانید تصویر اولیه محصول در رضایت و متقاعد شدن خریدار برای سفارش بیشتر تاثیرگذار است.

صادرات فلفل دلمه ای به روسیه

  1. آگاهی از روش های صادرات فلفل دلمه ای به کشور های مختلف

نحوه صادرات فلفل دلمه ای بر اساس نیاز خریداران در کشور مقصد و همچنین فاصله آن کشور تا مرز ایران متفاوت است. به همین خاطر برای ارسال این محصول از روش های مختلف هوایی و دریایی استفاده می شود. هر کدام از این روش ها نیز دارای شرایط مساعد و یخچال های ویژه برای نگهداری و سالم رسیدن محصول به دست مشتری هستند.

* برای مثال برای صادرات فلفل دلمه ای به عمان، کویت یا امارات، از روش حمل و نقل هوایی جهت سریع تر رسیدن محصول به دست مشتری استفاده می شود. در حمل و نقل هوایی نیز حداکثر تناژ مجاز برای بارگیری فلفل دلمه صادراتی ۵ تن است.

* مناسب ترین شیوه ارسال در صادرات فلفل دلمه ای به روسیه ، از طریق حمل و نقل جاده ای یا دریایی است. در این شرایط باید از کانتینرهای یخچال دار جهت سالم رسیدن محصول تا مقصد استفاده گردد. گنجایش هر کدام از این کانتینرها به اندازه ۱۴ تن فلفل دلمه صادراتی است.

* اگر به تازگی وارد حرفه صادرات مواد غذایی نظیر فلفل دلمه ای شده اید، به این نکته دقت کنید که جهت صادرات تناژ بالای فلفل دلمه ای گلخانه ای به کشورهای دیگر تنها ارتباط با یک تولید کننده فلفل دلمه ای در ایران کافی نیست. بلکه به منظور ارسال سریع و همینطور تحویل با کیفیت ترین محصول به دست مشتری خارجی باید با چند گلخانه قرار داد بسته و بهترین شیوه بسته بندی و ارسال را انتخاب نمایید.

صادرات فلفل دلمه ای به روسیه

  1. تعیین قیمت فلفل دلمه ای صادراتی

یکی دیگر از فاکتور های مهم برای رضایت مشتریان خارجی، تعیین قیمت مناسب فلفل دلمه صادراتی است.

* شما می توانید با خرید مستقیم فلفل دلمه ای از تولید کننده، هزینه های اضافی (واسطه گری و …) را به طور قابل توجهی کاهش دهید که در نهایت منجر به کاهش قیمت فلفل دلمه ای صادراتی می شود.

* با توجه به وجود نوسانات ارزی و تغییر قیمت های روزانه محصولات کشاورزی، بهتر است همیشه آخرین قیمت فلفل دلمه ای صادراتی را دریافت نمایید.

* بدون شک قیمت فلفل دلمه ای صادراتی در کشورهای دیگر بیشتر از ایران است. این بالا بودن قیمت نسبت به ایران به خاطر هزینه های بسته بندی و نوع بذر فلفل دلمه ای مورد استفاده برای کاشت است.

صادرات فلفل دلمه ای خشک

با توجه به این که بسیاری از کشور ها از فلفل دلمه خشک برای تهیه انواع ادویه جات مخلوط  مانند پاپریکا استفاده می کنند. شما می توانید فلفل دلمه ای خشک شده را نیز صادر کنید.

مشخصات لازم برای یک بسته فلفل دلمه صادراتی

برای صادرات یک محصول با کیفیت و درجه یک، فلفل دلمه ای باید در بسته بندی هایی با کیفیت بالا و در دو ردیف سورت شده قرار بگیرند. این دور ردیف باید با استفاده از ۳ تا ۴ عدد کاغذ کرافت در هر جعبه جدا شوند تا رطوبت حاصل از محصول تا مقصد نهایی جذب گردد. بسته بندی های صادراتی فلفل باید توانایی قرار گیری مقدار ۱۸ تا ۲۴ عدد فلفل را داشته باشند. البته به خاطر سایز های متفاوت این محصول ممکن است مقدار آن به ۱۶ عدد نیز کاهش یابد. توصیه می شود تا حد امکان از فلفل دلمه های یک اندازه برای صادرات استفاده نمایید تا در عین شکیل بودن بتوانید حجم مناسبی از این محصول را صادر کنید.

صادرات فلفل دلمه ای به روسیه

پرطرفدارترین رنگ فلفل دلمه صادراتی

شما به عنوان یک تاجر صادرکننده فلفل دلمه ای باید پرطرفدار ترین فلفل دلمه صادراتی را برای مشتریان خارجی بشناسید.  فلفل دلمه ای علاوه بر رنگ های مختلف، در دو جنسیت نر و ماده به فروش می رسد. در این میان فلفل دلمه ای قرمز طرفداران زیادی در بین مشتریان خارجی دارد. لیکوپن موجود در فلفل دلمه ای قرمز نه تنها موجب تغییر رنگ این محصول شده است، بلکه خواص آنتی اکسیدانی مختلفی برای پیشگیری از انواع سرطان و حملات قلبی دارد.