بذر فلفل دلمه ای

فلفل دلمه‌ای نوعی فلفل از است که به رنگهای قرمز، زرد، سبز و نارنجی یافت می‌شود. از ویژگیهای آن این است که به تندی دیگر گونه‌های فلفل نیست. فلفل دلمه‌ای سرشار از ویتامین‌های گروه B مانند تیامین، ریبوفلاوین و B6 است که ویتامین‌های موثر در تبدیل مواد غذایی به انرژی می‌باشند. فلفل دلمه‌ای همچنین گیاهی سرشار از فیبر، پروتئین و آهن می‌باشد و بیش از ۹۰ درصد آب دارد و حاوی کالری کمی است.

همچنین این سبزی حاوی گلوسیدها به خصوص گلوکز و فروکتوز می باشد.
رنگ‌های روشن فلفل دلمه‌ای سرشار از بهترین مواد مغذی است. فلفل دلمه‌ای سرشار از ویتامین A و ویتامین C است که هر دوی آنها آنتی‌اکسیدان‌هایی قوی هستند.هر دوی این آنتی‌اکسیدان‌ها بر روی رادیکال‌های آزاد که اثر تخریبی بر روی سلول‌ها دارند،تاثیر می‌گذارند. فلفل دلمه ای سرشار از خاصیت ضدالتهابی است و به درمان سرماخوردگی و تب کمک می کند.

بذر فلفل دلمه ای

روش کاشت بذر فلفل دلمه ای :

دانه ها را در یک ظرف پلاستیکی کوچک قرار دهید و ظرف را از آب گرم پر کنید. اجازه دهید دانه ها به مدت ۲ تا ۸ ساعت در ظرف بمانند، تا زمانی که دانه ها به ته ظرف بروند. خیساندن دانه باعث میشود پوسته سخت شکسته شود و سرعت جوانه زنی بالاتر رود. فاصله خطوط کاشت ۷۵ تا ۹۰ سانتی متر و فاصله بین بوته ها ۳۰ تا ۴۰ سانتی متر باید باشد .

شرایط نگهداری :

خاک مناسب : خاک لومی یا شنی

PH  مناسب : برای رشد فلفل  ۵/۵ تا ۵/۷ است

آبیاری : روزی یکبار به مقدار کم

زمان کاشت : اوایل بهار

زمان جوانه زنی : ۱۴ روز پس از کاشت