رفع لک های پوستی با کرم قارچ گانودرما

رفع لک های پوستی با کرم قارچ گانودرما

ما دوست داریم پوستی درخشان، سالم و شاداب داشته باشیم. به همین منظور اغلب به دنبال محصولات مراقبت از پوست شیمیایی و یا راه حل های درمانی طبیعی برای رفع نیازهای زیبایی پوست خود هستیم. شاید تا به حال شنیده باشید که قارچ گانودرما علاوه بر خواص درمانی بی شمارش، فواید قابل توجهی برای پوست نیز دارد. اگر آشنایی زیادی با این قارچ ندارید و نمی دانید که چگونه می تواند به زیبایی شما کمک کند، نگران نباشید! ما در این پست می خواهیم در خصوص رفع لک های پوستی با کرم قارچ گانودرما و همینطور دیگر فواید این کرم برای پوست صحبت کنیم.

  • قارچ گانودرما

قارچ گانودرما به طور سنتی در گذشته در طب شرقی و به ویژه در چین مورد استفاده قرار می گرفت. از آنجا که این قارچ  به کند شدن روند پیری، افزایش انرژی، تقویت سیستم ایمنی، حفظ عملکرد سالم کبد و سلامتی پوست کمک می کند، از این رو مورد توجه پزشکان غربی نیز قرار گرفته و تا به امروز مطالعات گسترده ای بر روی خواص آن انجام شده است. در این مبحث نیز می خواهیم به موضوع رفع لک های پوستی با کرم قارچ گانودرما و همینطور حفظ شادابی و زیبایی پوست بپردازیم.

عصاره قارچ گانودرما حاوی مقدار زیادی پلی ساکارید است که جهت هیدراته کردن پوست و همچنین ترمیم و تجدید آن ضروری است. البته این عصاره جادویی، مزایای بیشتری برای پوست به دنبال دارد. برخی از آنها عبارتند از: کاهش التهاب، کاهش لک، برطرف کردن پف، کاهش چین و چروک و آسیب رادیکال های آزاد و همینطور بازسازی سلول های پوستی.

می توان گفت قارچ گانودرما گیاه مفیدی برای سلامت پوست است که هم به صورت خوراکی و هم موضعی مورد استفاده قرار می گیرد. برای مثال مصرف فرآورده های قارچ گانودرما به تقویت سیستم ایمنی بدن، کاهش حساسیت پوست و افزایش  مقاومت آن در برابر تحریک کننده های محیطی کمک می کند. همچنین برای بهره مند شدن از خاصیت رطوبت رسانی این قارچ باید آن را به صورت موضعی استفاده کرد.

  • بهبود مشکلات پوستی با استفاده از کرم قارچ گانودرما

بیشتر مشکلات پوستی، ناشی از التهاب و فعالیت بیش از حد رادیکال های آزاد است. قارچ گانودرما حاوی آنتی اکسیدان و همچنین ترکیباتی است که خاصیت ضد التهابی دارد. استفاده موضعی از این ترکیبات طبیعی باعث بهبودی و مبارزه با التهاب پوست می شود. از این رو عصاره قارچ گانودرما اغلب در محصولات پوستی برای درمان مشکلات پوستی نظیر اگزما، لک و آکنه به کار می رود. رفع لک های پوستی با کرم قارچ گانودرما و همینطور بهبود دیگر مشکلات پوستی مثل آکنه، التهاب و چین و چروک موجب شده تا خیلی از خانم ها هنگام خرید محصولات مراقبت از پوست، این کرم را نیز به عنوان یک گزینه انتخابی عالی برای رفع مشکلات پوستی خود در نظر بگیرند.

رفع لک های پوستی با کرم قارچ گانودرما

  • رفع لک های پوستی با کرم قارچ گانودرما

شما می توانید قارچ گانودرما را به اشکال مختلف نظیر عصاره خوراکی، کرم گانودرما و یا ماسک گانودرما استفاده کنید. مصرف قارچ جان افزا به بهبود عملکرد سیستم ایمنی بدن شما کمک می کند. همچنین اگر عصاره قارچ گانودرما به صورت موضعی بر روی پوست خود قرار دهید خواهید دید که به سرعت خواص آن جذب پوست صورت شما خواهد شد.

ترکیبات کرم قارچ گانودرما به تقویت فعالیت سلول های تولید ملانین که مسئول رنگ پوست شما هستند کمک کرده که در نتیجه آن لک های پوستی برطرف خواهد شد. علاوه بر رفع لک های پوستی با کرم قارچ گانودرما، با مصرف مداوم عصاره این قارچ بافت های از بین رفته پوست نیز به تدریج بهبود می یابند. به همین خاطر است که امروزه ترکیبات قارچ گانودرما یک ماده محبوب برای استفاده در محصولات مراقبت از پوست به شمار می آید. در ادامه به خواص قارچ گانودرما که می تواند برای سلامتی و شادابی و همینطور از بین بردن لک های پوستی مفید باشد، اشاره می کنیم:

  1.  مرطوب کننده پوست:

هیالورونیک اسید موجود در قارچ گانودرما یک مرطوب کننده قوی برای پوست محسوب شده و پوست شما را محکم می کند. کرم گانودرما همچنین باعث کاهش چین و چروک های مربوط به افزایش سن و خطوط ریز می شود. قارچ های خوراکی نظیر ریشی حاوی یک پلی ساکارید است که به میزان زیادی در آبرسانی پوست مفید است. در نتیجه یک پوست صاف و نرم برای شما به ارمغان می آورد.

  1. روشن کننده پوست:

قارچ گانودرما دارای ترکیباتی است که به عنوان نرم کننده طبیعی پوست عمل می کند. این ترکیبات همچنین مانع از تولید ملانین روی سطح پوست می شود. به این ترتیب از ایجاد لک جلوگیری کرده و به روشن شدن پوست کمک می کند.

  1. درمان آکنه:

قارچ گانودرما از نظر ویتامین D غنی است. این ماده هنگامی که به صورت موضعی روی ضایعات آکنه اعمال شود، دارای خاصیت درمانی فوق العاده ای می باشد. بنابراین، عصاره های موجود در قارچ گانودما اغلب در محصولات مراقبت از پوست که به درمان آکنه اختصاص دارد، به کار می روند.

درمان آکنه

  1. کاهش التهاب:

قارچ گانودرما دارای خاصیت کاهش دهنده التهاب است که می تواند هر نوع التهاب در داخل یا خارج از بدن را برطرف کند. این خاصیت به ویژه برای پوست به درمان آکنه، زخم ها، لکه ها، تورم و غیره کمک کند. ویژگی کاهش التهاب قارچ گانودرما در واقع یکی از مهمترین دلایلی است که منجر شده این قارچ بخشی از بسیاری از محصولات آرایشی نظیر کرم ها و لوسیون ها باشد. البته دقت داشته باشید که تاثیرگذاری روش موضعی ممکن است کمی بیشتر از مصرف خوراکی روزانه عصاره این محصول طول بکشد.

  1. تقویت پوست:

مصرف موضعی قارچ جان افزا نه تنها به شما برای داشتن پوستی صاف و شاداب کمک می کند، بلکه می تواند برای تقویت پوست شما در برابر انواع مشکلات پوستی شایع نظیر آکنه، لکه ها و چین و چروک نیز مفید باشد. در واقع با استفاده از کرم حاوی عصاره قارچ ریشی، همانطور که سلول های پوستی شما رطوبت و روغن های طبیعی خود را حفظ می کنند، در برابر حمله رادیکال های آزاد نیز، مقاومت بیشتری خواهند داشت.

  1. خاصیت ضد پیری:

ترکیبات قارچ های گانودرما دارای خاصیت ضد پیری هستند. به همین خاطر اغلب در کرم ها، لوسیون ها و سرم ها به عنوان درمانی برای علائم پیری مانند لکه های کبدی، لکه های ناشی از افزایش سن، تغییر رنگ و ناهمواری پوست استفاده می شوند. علاوه بر این قارچ گانودرما دفاع طبیعی پوست را تقویت کرده و شکل ظاهری آن را بهبود می بخشد.