تاثیر شگفت انگیز زالو درمانی در بیماری ها

زالو درمانی

زالو درمانی از قرن ها پیش تاکنون در طب سنتی ایران، چین، هندوستان و اروپا، استفاده می شود. تاثیر به سزای این روش درمانی منجر شد که سازمان پزشکی آمریکا نیز از سال ۲۰۰۳ ، زالو را به عنوان ابزار پزشکی بپذیرد. در حال حاضر تقریباً بیش از ۶۰۰ گونه از زالوها شناخته شده‌اند، اما تنها ۱۵ گونه از آنها برای مصارف پزشکی استفاده می شوند و به همین دلیل آنها در یک طبقه با نام زالوهای پزشکی قرار گرفته اند. زالوهای پزشکی برای درمان بسیاری از بیماری های بدن استفاده می شوند. آنها برای درمان آرتریت روماتوئید یا التهاب مفاصل و سایر بیماری های التهابی دیگر استفاده می شوند.

این روش درمانی حتی برای درمان بیماری های عروقی (بیماری شریانی و وریدی)، قلب (بیماری های ایسکمیک و فشار خون بالا) و همچنین بیماری های مربوط به دستگاه گوارش نیز مفید است. بیماری های پوستی نظیر پسوریازیس، تبخال و اگزما نیز می توانند با زالو درمانی درمان شوند.

همانطور که می دانید هنگامی که در یک ناحیه عضوی قطع شود و دوباره پیوند زده شود ورید ها دچار اختلال می شوند و خونرسانی به آن ناحیه با مشکل روبه رو خواهد شد، در این مواقع نیز استفاده از زالو در آن نواحی خاص تاثیر گذار است و زالویی که برای پیوند اعضا استفاده می شود باید در شرایط ویژه و تحت نظارت های خاص پرورش داده شود.

زالو درمانی

 

بیماری های لثه یکی از شایع ترین مشکلاتی است که سایر افراد در هر سنی ممکن است از آن رنج ببرند، به خصوص اگر بهداشت دندان ها به درستی رعایت نشود. در این خصوص زالوی پزشکی شناخته شده بسیاری از آنزیم های مفید دهان را تولید می کند و سال ها است که به طور موثر برای درمان بیماری های دهان و بهبود زخم ها استفاده می شود. در واقع عوامل ضد انعقاد، جریان خون در لثه ها را افزایش می دهند و کمک می کنند تا سموم از بین برود و مواد مغذی به منطقه آسیب برسند. این عوامل ضد انعقاد همچنین در حل کردن لخته های خون که می توانند در لثه شکل بگیرند، موثر است. سایر مولفه های مفیددیگر ، عوامل ضد التهابی است که باعث کاهش تورم و التهاب لثه ها می شود. بزاق زالو همچنین به کاهش رشد باکتری در دهان  نیز کمک می کند.

 

 

زالو درمانییکی از عوارض جانبی ناخوشایند داروهایی که در نوزادان مبتلا به فلج مغزی وجود دارد، عوارض عروقی است که منجر می شود فرد از تورم و خونریزی رنج ببرد. عوارض عروقی به سلامت آسیب می رساند و حتی مشکلات بیشتری را نیز به دنبال دارد. تورم همچنین می تواند جریان خون را به مغز کاهش دهد و باعث انحطاط سلول های مغزی سالم شود. بنابراین استفاده از داروها در ارتباط با این بیماری می تواند به شدت خطر آفرین باشد.

آنزیم های ضد انعقادی شناخته شده در زالو به جریان خون آزادانه به مغز کمک می کنند و از ضخیم شدن آن که می تواند منجر به لخته شدن خون شود جلوگیری می کنند.

یکی دیگر از آنزیم های این بزاق شبیه هیستامین است که کمک می کند تا عروق را گسترش داده و به این ترتیب جریان خون به خوبی به مغز منتقل شود. تورم در مغز همچنین توسط عوامل ضد التهابی که در بزاق زالو وجود دارد کاهش می یابد.

 

زالو درمانی

جالب است بدانید زالو درمانی حتی می تواند اثرات شفابخش در درمان طاسی سر داشته باشد. چراکه این روش درمانی می تواند گردش خون در پوست سر را بهبود بخشد.

بنابراین هنگامی که یک فرد مبتلا به طاسی و ریزش مو می شود، گردش خون بهبود یافته می تواند به تقویت فولیکول های مو کمک کند و به نوبه خود باعث رشد دوباره مو شود.

 

علاوه بر این اگر کسی مبتلا به عفونت های قارچی و مشکل شوره سر شود، زالو درمانی می تواند در مبارزه با عفونت های قارچی با ترکیبات آنتی باکتریال خود کمک کند.

 

طبق تحقیقات به دست آمده این روش درمانی می تواند برای افراد مبتلا به هپاتیت، زخم معده و پانکراتیت ، مشکلات سیستم تناسلی، اختلالات زنان و زایمان، درمان پیوند قرنیه چشم (مثال گلوکوم) و درمان شایع ترین مشکلات گوش و حلق و بینی مانند وزوز گوش، گوش اوتیس و کاهش شنوایی نیز مفید باشد.

بنابراین به جرات می توان گفت تا این تاریخ، زالو درمانی بهترین جایگزین در درمان بسیاری از بیماری ها بوده است و حتی گفته می شود که به دلیل اثرات بی نظیر درمانی آن نسبت به بسیاری از درمان های دارویی نیز تاثیر بهتری بر بدن انسان گذاشته است. بزاق زالوی پزشکی بیش از ۱۰۰ ماده زیست فعال و سودمند دارد و حاوی آنزیم ها و ترکیباتی است که به عنوان عامل ضد انعقادی عمل می کنند.

مهمترین ماده ضد انعقادی بزاق زالو، هیرودین است. درواقع هیرودین شناخته شده‌ترین آنزیم زالو و قوی‌ترین ماده‌ای ضد انعقادی موجود می‌باشد و حتی از هپارین هم قوی تر است و در نتیجه می تواند از عمل انعقاد خون جلوگیری کند. بنابراین به طور موثری ضد پلاکت است و از بهم چسبیدن پلاکت‌ها جلوگیری می‌نماید و در نتیجه  روند لخته شدن خون را مهار کرده و جریان خون را بهبود می بخشد. بزاق زالوی پزشکی همچنین حاوی مهار کننده فاکتور Xa است که این ترکیب مانع اثر انعقادی فاکتور انعقادی Xa می شود. علاوه بر این بزاق این نوع از زالوها حاوی مواد بیهوشی است که باعث کاهش درد در محل و مهار باکتری می شود. یکی دیگر از ترکیبات مهم در بزاق زالوی پزشکی، آنزیم های ضد التهابی است که به کاهش التهاب کمک می کند.بنابراین هنگامی که التهاب کاهش می یابد، خون می تواند آزادانه به عروق منتقل شود.

زالو درمانی

شاید تماشای فیلم ویدئویی از یک اسب لنگ که با زالو درمان می‌شود و ماه‌ها بعد قادر به یورتمه سریع در مسابقات اسب سواری است باعث شود شما هم از زالودرمانی خوشتان بیاید و با اشتیاق دنبال درمان های بیشتر از این روش باشید. معمولا بیماران زیادی در نقاط مختلف جهان، با زالو معالجه می‌شوند و بعد از مدتی به بهبودی کامل می رسند.

 

زالو درمانیفعالیت های زالو درمانی فقط براساس یک مکانیسم عمل نمی کنند بلکه ترکیبی از اثرات متعدد هستند. بزاق  زالوی پزشکی واقعا فوق العاده است و همانطور که گفته شد حاوی تعدادی از ترکیبات شیمیایی مفید در پزشکی است.

هنگامی که زالوها را به پوست بیمار متصل می کنند و زالوها شروع به مکیدن خون می کنند، بزاق به محل سوراخ وارد شده و همراه آن آنزیم ها و ترکیبات مورد نیاز وارد خون می شوند که این امر منجر به اثرات مثبت در بدن خواهد شد و برای درمان بیماری موجود در فرد موثر واقع می شود.

به دلیل عوامل ضد انعقادی، خون ضعیف تر می شود، به طوری که می تواند آزادانه از طریق عروق جریان یابد.

 

 

عوامل ضد انعقادی نیز لخته های موجود در عروق را از بین می برند و از خطر رفتن آنها به سایر قسمت های بدن و مسدود کردن عروق و رگ ها جلوگیری می کنند. عروق غربالگری دیواره عروق را از طریق انعطاف آن گسترش می دهد و این باعث می شود که خون به طور مداوم جریان یابد. زالوهای پزشکی در درمان های دراز مدت، باعث عادی شدن فشار خون افراد مبتلا به فشار خون بالا و همچنین کاهش خطر ابتلا به سکته مغزی و حملات قلبی می شود. وقتی زالو پوست را نیش می‌زند ، یک زخم  شبیه به ستاره سه شاخه (مثل آرم اتومبیل مرسدس بنز)  ایجاد می کند که کاملاً بدون درد است و احتمالا به دلیل وجود ماده‌ی قوی بی حس کننده، به سادگی تنها یک احساس خنکی ایجاد می‌نماید بنابراین نگران دردآور بودن این روش درمانی نباشید.