تکثیر و پرورش زالو

زالو یکی از حیواناتی است که به نوعی می توان آن را در خانواده کرم ها در نظر گرفت. با توجه به این که استفاده از روش های درمان سنتی همیشه مرود توجه بوده است، پرورش زالو می تواند یکی از بهترین گزینه ها برای شروع یک کسب و کار باشد چرا که نیاز به تجهیزات و سرمایه خاصی ندارد. در این مقاله همراه با شرکت مهندسی کشاورزی سپیدخوشه نقش جهان ارائه دهنده دوره های آموزشی کشاورزی باشید تا با روش تکثیر و پرورش زالو آشنا شوید.

استفاده از زالو در قرون وسطی در علم پزشکی بسیار مورد توجه بوده است و بر خلاف تصوری که بسیاری از افراد در رابطه با این حیوان دارند، استفاده از آن می تواند به سلامت خون شما کمک زیادی داشته باشد. البته استفاده از زالو محدود به پشزکی نمی شود بلکه برای بسیاری از افراد که در زمینه ماهیگیری فعالیت دارند به عنوان یک طعمه با ارزش شناخته شود. اگر شما به اندازه کافی صبور هستید پس پرورش زالو را با استفاده از یک پرورش ماهیان زینتیآکواریوم آغاز کنید.

اصول پایه های که باید در رابطه با پرورش زالو بدانید :تکثیر و پرورش زالو

جالب است بدانید که چیزی حدود ۶۰۰ نوع زالو در سراسر جهان وجود دارد. زالو ها را می توان به وطر کلی به دو دسته تقسیم کرد. زالوهایی که کاملا در سطح زمین زندگی می کنند یا زالوهایی که آبزی هستند. این حیوان جزء معدود حیواناتی است که شما می توانید در هر قاره ای به یکی از انواع آن دست پیدا کنید.

بسیاری از افراد تصور می کنند زالو از تنها چیزی که تغذیه می کند خون است در حالی که این تصور به صورت کلی اشتباه است. چرا که برخی از آن ها برای تجزیه مواد آلی، برخی برای خوردن سایر حیوانات مورد استفاده قرار می گیرند.

اولین چیزی که شما باید هنگام تکثیر و پرورش زالو بدانید این است که این حیوان دو جنسه محسوب می شود یعنی هم نر و هم ماده. پس شما هیچ مشکلی نخواهید داشت چرا که هر جفت از این حیوان این قابلیت را دارند تا تکثیر پیدا کرده و زالوهای دیگری را تولید کنند.

 

تکثیر و پرورش زالو

نگه داشتن پیاز زالو برای تکثیر و پرورش زالو :

 

خوشبختانه برای پرورش زالو نیاز به داشتن تجهیزات خاصی نیست. شما می توایند این کار را با استفاده از یک آکواریوم در خانه انجام دهید. بعد از این که شما این فضا را برای پرورش زالو آماده کردید باید یک جفت زالو چه از یک دریاچه چه از یک مرکز معتبر خریداری نمایید. البته بهتر است که این کار را توسط یک متخصص انجام دهید تا بدانید چه نوع زالویی را انتخاب می کنید.

سپس باید این دو زالو را در این آکواریوم پر از آب بدون کلر قرار دهید. در حالی که شما می توایند برای پرورش زالو دو زیسته از محیط همراه با صخره و آب با یکدیگر استفاده کنید. (منظور از صخره سنگ و خز با یکدیگر است!)

 

 

 

آکواریوم را باید در شرایط آب و هوایی پایدار نگهداری کنید و روی آن را با یک دستمال و یا درپوش به خوبی بپوشانید تا مانع از فرار کردن زالوها شوید. البته توجه داشته باشید که مانع از عبور و مرور هوا نشوید. بسته به این که شما چه نوع زالویی را انتخاب می کنید تعیین می شود که زالو بین چند ماه تا چند سال عمر می کند، چند ماه یک بار تغذیه شود و … اما چیزی که در همه انواع زالوها مشترک است، این است که هر هفته آب این محیط باید عوض شود.

 

تکثیر و پرورش زالو

پرورش زالو فرآیند ساده ای است. اگر محیط دو زالو شبیه به هم باشد و به صورت منظم تغذیه شوند، احتمال تکثیر این حیوان افزایش پیدا می کند. زالوها برای خود پیله ای درست می کنند و بعد از مدتی از این پیله خارج می شوند. هر جفت زالویی می تواند حداکثر ۳۰ زالو تکثیر کند ولی معمولا چیزی حدود ۱۵ زالو را می توان انتظار داشت. بعد از این که زالوها متولد شدند بین ۲ هفته الی ۴ ماه زمان می برد تا بالغ شوند.

همراهان عزیز برای اینکه در تکثیر و پرورش زالو موفق باشید می توانید با استفاده از مشاوران ما بهترین روش انجام این کار را مورد استفاده قرار دهید.