اثرات استفاده از کمپوست قارچ مصرف شده

کمپوست قارچ مصرف شده

برای این که شما بتوانید محصول با کیفیتی در اختیار مشتریان و مصرف کنندگان قرار دهید، باید از ماده ای به نام کمپوست استفاده کنید چرا که می توانید با کمکم این ماده خاک خود را سالم تر نگه داشته و رطوبت آن را حفظ نمایید. بعد از این که شما از این ماده استفاده کردید، نام این ماده به کمپوست قارچ مصرف شده تغییر پیدا می کند که دارای خواص و مواد معدنی مفیدی برای تولید گیاهان است.

کمپوست قارچ مصرف شده چیست؟کمپوست قارچ مصرف شده

کمپوست قارچ مصرف شده، کمپوست باقی مانده از مراحل تولید قارچ است. این ماده ترکیبی از کـاه گنـدم ، کوداسـبی ، کلـش ، کـودمرغی ، پوست دانه پنبه ، پوست کاکائو و سنگ گچ است. این ماده منبعی غنی از هوموس است اگر چه مقدار زیادی از نیتروژن این کمپوست در مراحل رشد و پرورش قارچ مصرف شده مورد استفاده قرار گرفته است. اما با این وجود باز هم منبع خوبی برای تامین مواد مغذی برای رشد قارچ محسوب می شود. نکته ای که باید هنگام استفاده از کمپوست قارچ مصرف شده مد نظر داشت این است که ممکن است این ماده خاصیت قلیایی داشته باشد به همین دلیل نباید از آن برای رشد گیاهانی که نیاز به شرایط اسیدی دارند استفاده کرد.

نکته مهم بعدی این است که باید به مقدار لازم از کمپوست قارچ مصرف شده استفاده کرد چرا که در غیر این صورت میزان pH تغییرات زیادی خواهد داشت.

این ماده دارای مقداری آفت کش است که دارای خاصیت مبارزه با میکروب های ضد قارچ است. اگر این ماده در محیط بیرونی نگه داشته شده باشد، احتمال اینکه دارای مقدار زیادی حشرات باشدف وجود دارد چرا که به نوعی ماده ای فاسد محسوب می شود. به همین دلیل است که احتمالا نیاز باشد از مواد شیمایی برای استریلیزه کردن کمپوست قارچ مصرف استفاده شود. پس توجه داشته باشید که اگر قصد انجام کشاورزی اورگانیک را دارید نمی توانید از این ماده برای تولید محصولات خود استفاده کنید. یا حداقل با استفاده از آزمایشگاه های مجهز اطمینان حاصل کنید که در این ماده از هیچ گونه مواد شیمیایی استفاده نشده است.

کمپوست قارچ مصرف شده

 

کمپوست قارچ مصرف شده توسط افرادی که در زمینه تولید قارج فعالیت دارند به فروش می رسد. زمانی که دیگر بازدهی برای پرورش قارچ ندارد. شما می توانید از این ماده برای رورش محصولات دیگر استفاده کنید قبل از این که به عنوان کود برای یک باغ استفاده نمایید.

بر اساس تحقیقاتی که انجام شده است وجود مواد مغذی مانند نیتروژن و کربوهیدرات تاثیر قابل توجهی در روند رشد و کیفیت قارچ تولیدی دارد. استفاده از این ماده موجب افزیش بهره وری کشاورزی شما شده و همین مسئله باعث موفقیت شما در زمینه تجارت شما خواهد شد. چرا که با استفاده از کمپوست قارچ مصرف شده می توانید قارچ های ضعیف خود را بهبود بخشیده و به فروش برسانید.

 

کمپوست قارچ مصرف شده برای چه کاری استفاده می شود؟کمپوست قارچ مصرف شده

کمپوست قارچ مصرف شده نمی تواند به تنهایی جایگزین مناسبی برای پرورش بسیاری از گیاهان باشد، در حالی که منبع خوبی برای پرورش قارچ است. در صورتی که شما بخواهید از این ماده برای پرورش سایر گیاهان استفاده نمایید، می توانید ترکیب ۲۵ به ۷۵ درصدی استفاده کنید. یعنی ۲۵ درصد کمپوست قارچ مصرف شده و ۷۵ درصد خاک. یکی از دلایلی که شما نباید از کمپوست قارچ مصرف شده به تنهایی استفاده کنید این است که ممکن است آب زیادی را در خود نگه دارد و گیاه را با مشکل زیاد آب داشتن رو به رو کند.

یکی دیگر از مزایای کمپوست قارچ مصرف شده استفاده به عنوان مالچ است. چرا که دانه های موجود در آن شرایط را برای رشد علف هرز دشوار می کند.

شما می توانید از کمپوست قارچ مصرف شده به عنوان یک لایه بالایی سبک برای چمن ها استفاده کنید، چرا که به افزایش رشد چمن ها کمک زیادی می کند.

بسیاری از تولید کنندگان قارچ، کمپوست قارچ مصرف شده را قبل از مصرف بسته بندی می کنند به همین دلیل ممکن است بسیاری از خواص میکروارگانیسم که در خاک وجود دارد، در این ماده برای محافظت از گیاهان در مقابل با بیماری ها و آفات وجود ندارد. البته جای نگرانی وجود ندارد چرا که با اضافه کردن کمپوست چایی و یا سایر کمپوست های معمولی می توانید این خاصیت را به کمپوست قارچ مصرف شده اضافه نمایید.

 

سوالات رایج در مورد کمپوست قارچ مصرف شده :

کمپوست قارچ مصرف شده

آیا استفاده از کمپوست قارچ مصرف شده برای باغچه سبزی خوب است یا نه؟

اگر به دنبال استفاده از یک ماده کمکی برای تضمین سلامت خاک خود هستید و می خواهید آب و رطوبت را نگه دارد، پس استفاده از این ماده مناسب است، اما به شرط آن که بیشتر از درصد از آن استفاده نکنید.

کمپوست قارچ مصرف شدهبرای کدام گیاهان باید از کمپوست قارچ مصرف شده نباید استفاده کرد؟

جواب این سوال به طور مستقیم به نوعی کمپوستی بستگی دارد که شما می خواهید استفاده کنید و مواد اولیه ای که برای تولید آن استفاده شده است. اما به طور کلی این ماده دارای مقدار زیادی نمک های محلول در آب است. به همین دلیل نباید از این ماده برای گیاهانی که ارتباط خوبی با نمک ندارند استفاده کنید. مانند زغال اخته.

کمپوست قارچ مصرف شده اورگانیک وجود دارد؟

جواب این سوال به تولید کننده قارچی بستگی دارد که از این کمپوست استفاده کرده است. البته روش هایی نیز وجود دارد که به شما فرصت درست کردن کمپوست قارچ مصرف شده اورگانیک را می دهد. انجام این کار زمانبر است اما نتیجه آن عالی است.

 

همراهان عزیز با توجه به اطلاعات بیان شده می توان نتیجه گرفت که اضافه کردن کمپوست قارچ مصرف شده به باغچه شما می تواند اثرات مثبتی روی محصول شما داشته باشد. درست کردن این ماده به راحتی توسط خود شما انجام پذیر است البته اگر حوصله و زمان کافی داشته باشید که کیفیت رطوبت خاک را تضمین نمایید.