هیالورونیک اسید چیست و چه مزایایی برای پوست دارد؟هیالورونیک اسید

هیالورونیک اسید ! برای کسانی که آگاهی کمتری درباره زیبایی دارند، این واژه اینطور بنظر می ‌آید که نباید جایی نزدیک به صورت استفاده شود. اما اگر به شما بگوییم که در واقع، اسید هیالورونیک برای داشتن پوستی صاف، بی عیب و هیدراته ضروری است چه می‌گویید؟

در حقیقت، سلولهای پوستی ما بطور طبیعی هیالورونیک اسید تولید می کنند تا میزان رطوبت پوست حفظ شود. ولی به خاطر پیری و عوامل تهاجمی محیط، مقدار کمی از این ماده در صورت ما تولید شده و سطوح آن روند نزولی دارد.

حلزون ها نیز با حرکت خود ماده لزجی ترشح می کنند که بخش اعظمی از آن هیالورونیک اسید است.

نشانه های حساسیت، عدم درخشندگی، خطوط ریز، بافت و شالوده ناهمگون از جمله علائم کمبود اسید هیالورونیک هستند. کافی است یا ادامه دهیم؟

هیالورونیک اسید (Hyaluronic Acid) برای حفظ آبرسانی پوست حیاتی است

این ماده می‌تواند از طریق مکانیسم های وابسته به رادیکال های آزاد تجزیه شود که توسط عواملی نظیر تابش UV ایجاد می شوند. با استعمال موضعی، این ماده به آبرسانی پوست کمک کرده و همانند یک مرطوب کننده به در جهت حفظ رطوبت پوست عمل می کند.جالب است بدانید این ماده توسط حلزون ترشح میشود لذا حلزون تراپی به خوبی میتواند در حفظ رطوبت پوست موثر باشد.به علاوه توصیه میکنم مقالات مربوط به گانودرما و تاثیرش در بیماری های پوستی  و حفظ سلامت پوست  را در بخش مقالات رایگان مطالعه کنید و در صورت تمایل پودر خالص گانودرما را سفارش بدید.

 

عالی بنظر می رسد، درسته؟ خب، در اینجا هر چیزی که باید درباره این ماده مهم برای مراقبت از پوست بدانید و اینکه دقیقا چرا باید اسید هیالورونیک در برنامه عادی زیبایی پوست گنجانده شود ارائه شده است. البته، اگر تاکنون این اطلاعات را نداشته اید.بهتره بدونید که میتونید حلزون اسکارگو حلزون آچاتینا و خاویار حلزون را از سایت ما تهیه کنید .البته ماسک جلبک فوق العاده هم از دهیدراته شدن پوستتون جلوگیری میکنه .

هیالورونیک اسید چیست؟

اسید هیالورونیک (که ممکن است در برچسب برخی از محصولات مراقبت از پوست با علامت اختصاری HA پنهان مانده باشد) بطور طبیعی در بدن تولید می شود.

این ماده به عنوان آهنربایی برای رطوبت عمل می کند و به سلولهایتان در نگهداری آب کافی کمک می کند، بطوریکه پوستتان هیدراته، فربه و سالم بنظر آید.

اکنون کمی به جنبه علمی بپردازیم. فقط یک گرم اسید هیالورونیک این توانایی تحسین برانگیز را دارد که تا شش لیتر آب را نگه دارد (بله درست خواندید، شش لیتر!). به این رقم، توانایی فوق العاده هوشمند برای تنظیم رطوبت سلولها را اضافه کنید (تا سلولها در آب غرق نشوند)؛ بنابراین، با یک ترکیب هوشمند سر و کار داریم.

 

هیالورونیک اسیدچرا اسید هیالورونیک اینقدر برای پوستتان خوب است؟

اگر تاکنون از مزایای اسید هیالورونیک در پوستتان بهره منده نشده اید، در زیر دلایل استفاده از آن ارائه شده است:

اگر پوست به اندازه کافی هیدراته شود، احساس نرمی، فربهی و بالش- مانند خواهید کرد و درخشان تر بنظر می رسد. بله، یه سر به اینستاگرام شرکت سپیدخوشه  بزنید.

زمانی که پوست هیدراته است، خطوط ریز و چروک (حتی چروک عمیق) ناپدید می شوند. بنابراین، این ماده یک ترکیب عالی برای کسانی است که دلشان برای طراوت جوانی تنگ شده است.

این ترکیب اثر شگفت انگیزی بر روی همه دارد. دیا فولی می گوید: “اسید هیالورونیک برای هر نوع پوستی موثر است، حتی پوست حساس و شکننده و همینطور افراد دارای پوست چرب در ناحیه صورت”.

تحقیقات اخیر نشان می دهند که اسید هیالورونیک دارای خواص آنتی اکسیدان است و می ‌تواند به عنوان یک سپر محافظ در برابر رادیکال های آزاد عمل کند که تحت کنترل ما قرار ندارند (برای مثال، آلاینده ها و سایر عوامل تهاجمی).

آیا هیالورونیک اسید بی خطر است؟

بله!

فریب اسمش را نخورید زیرا برخلاف برخی از اسیدها، اسید هیالورونیک پوست را خشک نمی کند یا در زمان استفاده موضعی با دوره نقاهت همراه نیست.

اسید هیالورونیک با سایر اسیدهایی که برای لایه برداری پوست استفاده می شوند تفاوت دارد. این ماده طبیعی و دارای قدرت چسبندگی بالا برای رطوبت، با ملایمت و تا جایی که نیاز است پوستتان را هیدراته می کند.

 

از کجا بدانیم که پوستمان به هیالورونیک اسید بیشتری نیاز دارد؟

اگر درباره پیری نگرانید:

همانطور که پیر می شویم، مقدار تولید هیالورونیک اسید در سلولهای پوست کاهش می یابد و روند جایگزینی اجزای پوست کندتر می شود- در این زمان است که خطوط ریز، چروک و پوست زبر پدیدار می‌شود. بنابراین، اگر می خواهید درخشندگی جوانی را حفظ کنید، افزودن اسید هیالورونیک به برنامه عادی مراقبت از پوست یک ایده خوب است.پس بهتر است از محصولات طبیعی مثل حلزون و خاویار حلزون بهره ببریم.

 

دانشمندان می گویند که رطوبت پوست می تواند با افزایش سن بطور چشمگیری کاهش یابد. این امر باعث می شود، پوست حالت ارتجاعی خود را از دست داده و نشانه های پیری در پوست پدیدار شود. ولی دیا می گوید: اسید هیالورونیک به عنوان نوشدارو نهایی برای پوستتان عمل می کند

ادامه مطلب..