در فصل سرد زمستان شاید زمین پر از محصول گرما بخش سفره های ما باشد. در همین راستا، در ادامه از برخی از محصولات زمستان برایتان سخن میگوییم.با ما همراه باشید…

سبزیجات

بسیاری از سبزیجات معمولی برای یک باغ زمستانی ایده خوبی به شمار می‌آیند.برای برداشت در اواخر زمستان، کاهو، اسفناج و کلم می‌توانند گزینه‌های مناسبی باشند.در ادامه چند محصول که در زمستان مقاومت خوبی دارند را معرفی میکنیم.

پیاز

مجموعه پیاز و خانواده آن برای کاشت در پاییز یک گزینه آسان و مناسب خواهند بود، به این دلیل که از خودشان در زمستان مراقبت می‌کنند.
پیازها معمولا دارای فصل رشد طولانی هستند و برای برداشت در تابستان آینده آماده خواهند بود. به همین دلیل با یک برنامه‌ریزی دقیق زمانی که در بهار شروع به کاشت می‌کنید، می‌توانید از رشد مناسب آن‌ها اطمینان داشته باشید.

آموزش کاشت پیاز داخل گلدان یا بطری

سیر

رشد سیر به آسانی پیاز نخواهد بود، با این حال انواع زیادی از آن برای کاشت در پاییز وجود دارد. شبیه به پیاز آن‌ها نیز فصل رشد طولانی دارند و تا تابستان آینده آماده برداشت نیستند. از آنجایی که سیر طرفداران زیادی دارد و اکثر غذاها قابل استفاده است، کاشت آن می‌تواند یک ایده مناسب در رشد گیاهان زمستانی باشد.

کاشت سیر در گلخانه و مزرعه, انواع مختلف سیر

پیازچه

یکی دیگر از سبزیجات مناسب برای انواع غذا، که از مقاومت بالایی در زمستان برخوردار است، پیازچه است.
آن‌ها از دسته محصولات گلخانه‌ای هستند که به سرعت رشد می‌کنند، به این دلیل که یک نوع محبوب و قابل اعتماد از گیاهان قابل کاشت در زمستان محسوب می‌شوند.

اسفناج

از جمله گیاهانی که برگ‌های آن طرفداران زیادی را به خود جلب کرده است، اسفناج است.
آن‌ها به خوبی در فضای گلخانه قابل پرورش هستند. کاشت این گیاه در اوایل پاییز باعث می‌شود تا در طول زمستان از برگ‌های جوان و تازه آن بهره‌مند شوید. با برداشت منظم قادر خواهید بود تا رشد آن را در تابستان نیز ادامه دهید.

عکس هایی از کاهو و خواص آن

باقالا

این حبوبات پهن و خوشمزه را می‌توان در بهار نیز کشت کرد. هر چند در فصل پاییز نیز دوام می‌آورند و برای برداشت در زمستان عالی خواهد بود.

روش صحیح پاک کردن ، پخت ، فریز و خشک کردن باقالا سبز

نخود فرنگی

اگرچه کاشت نخود فرنگی در پاییز تقریبا سخت است، با این حال به کمک روش‌های موثر می‌توانید به خوبی آن‌ها را در گلخانه پرورش دهید و از مزایای آن در زمستان برخوردار شوید.

مارچوبه

اگر فضای کافی در گلخانه دارید، می‌توانید از آن برای کاشت مارچوبه در پاییز استفاده کنید.
اگرچه رشد این گیاه نیز به آسانی انجام نمی‌شود و نیاز به مراقبت‌های ویژه‌ای دارد، با این حال هر تاج مارچوبه می‌تواند حداکثر ۲۵ سال در چرخه تولید باقی بماند. شما باید در کاشت این محصول صبور باشید، با این حال در پایان اطمینان خواهید داشت که پرورش آن گیاه ارزش کافی را دارد.

مارچوبه چیست؟ ۳ سایت خرید اینترنتی مارچوبه | مجله اکالا

برگ‌های زمستانی

گیاهان سالادی فقط مخصوص تابستان نیستند. بسیاری از گیاهان مانند کاهو و کلم به خوبی در زمستان مقاومت کرده و قابل استفاده خواهند بود.
اگر فضای مناسبی را در گلخانه فراهم کنید، می‌توانید اطمینان بیابید که آن‌ها به خوبی رشد می‌کنند.

بذر کلم چینی کاهوییآشنایی با نحوه کاشت انواع کلم

 

 

 

 

 

 

هویج

هویج یکی از انواع سبزیجات محبوب برای بسیاری از مردم به شمار می‌آید که می‌توانید در فصل بهار و یا زمستان، محیط مناسب رشد آن را در گلخانه فراهم کنید.

 

 

نکات کلیدی و ضروری کاشت هویج برای افزایش کیفیت و عملکرد ارقام مختلف

سیب زمینی

یکی از محصولاتی که همواره در غذاهای ایرانی‌ها و بیشتر کشورها یافت می‌شود، سیب زمینی است. این محصول باید هر سال کاشته شود و در همان سال به بار می‌نشیند. نکته‌ی مهمی که در کاشت آن باید رعایت شود، این است که از سیب زمینی طبیعی و یا اصطلاحا  ارگانیک و بدون کود شیمیایی برای کاشت استفاده نمایید تا محصولات مناسبی داشته باشید. سیب زمینی‌های تهیه شده را به چندین تکه تقسیم کنید و در عمق ۲۰ الی ۳۰ سانتی متری از خاک و به این صورت که بخش بدون پوست آن به سمت بالا باشد، بکارید.