سمی و کشنده ترین قارچ‌ها در ایران کدام اند!

پاکسازی کبد با گانودرما

بسیاری از افراد تصور می‌کنند، قارچ‌ های سمی تفاوت فاحشی با قارچ‌های خوراکی دارند. به همین علت فکر می کنند احتمال مسموم شدن با این قارچ‌ها بسیار کم می باشد.

اما خوب است بدانید که برخی از قارچ‌ های سمی، هیچ تفاوت خاصی با قارچ‌ های خوراکی ندارند. به همین منظور بهتر است اگر در جنگل قارچی را دیددی که ظاهری شبیه به قارچ خوراکی داشت، هرگز آن را جمع‌آوری نکنید.

آمار‌ها نشان می‌دهند که احتمال مرگ به وسیله استفاده از قارچ‌های سمی، بسیار پایین است.اما نمی‌توان منکر آسیب‌های جدی که در اثر مسمومیت با قارچ سمی به وجود می‌آیند، شد!

برخی از قارچ‌های سمی، در مقایسه با انواع دیگر این گروه، تأثیرات شدیدتری را بر روی انسان‌ها از خود به جا می‌گذارند.

به عنوان مثال، قارچ‌های سمی می‌ توانند بر روی سیستم اعصاب شما تغییرات جدی را ایجاد کنند. به همین دلیل، خطر استفاده از قارچ سمی را جدی بگیرید.

اما نکته قابل توجه این است که، پرورش قارچ سمی در خانه تقریباً ناممکن است. پرورش قارچ سمی معمولا بر روی تنه‌های درختان، در کنار رودخانه‌ها، بر روی شن و ماسه و… ممکن می باشد.

در ادامه این مطلب، به آموزش پرورش قارچ در منزل خواهیم خواهیم پرداخت.

نکات مهم پیرامون آموزش پرورش قارچ | سپید خوشه نقش جهان

شرایط پرورش قارچ در خانه چیست؟

برخی از افراد تصور می‌کنند، برخی از قارچ‌ های پرورش یافته در خانه نیز سمی هستند. در صورتی که این تصور غلط است.

اگر قصد پرورش قارچ در منزل را دارید، باید بدانید که تمام مراحل این کار باید در محیطی استریل صورت بگیرد.

نحوه پرورش قارچ خوراکی با قارچ‌ های سمی و وحشی کاملاً متفاوت است. بنابراین شما با خیال راحت می‌ توانید قارچ‌ های پرورشی را خریداری و استفاده کنید. هیچ خطر مسمویتی شما را تهدید نخواهد کرد.

قارچ‌ها به صورت کلی جز مواد غذایی سرشار از ویتأمین محسوب می‌شوند. به همین منظور وارد شدن این ماده غذایی مفید در سبد خرید شما بی‌لطف نخواهد بود.

اما اگر تحت نظر پزشک می‌باشید، بهتر است ابتدا با پزشک خود در این خصوص مشورتی داشته باشید. اخیراً پرورش قارچ در خانه، تبدیل به یکی از کسب و کار‌هایی شده است که افراد زیادی به آن می‌ اندیشند.

اما حقیقت این است که افراد بسیار کمی در این حوزه قدم گذاشته‌اند. بنابراین بازار فروش و پرورش قارچ در ایران هنوز هم بازار پر سودی است.

اگر شما هم قصد دارید که از روش‌ های آموزش پرورش قارچ در خانه اطلاعات بیشتری را به دست‌آورید، با کارشناسان ما در مجموعه سپید خوشه نقش جهان در ارتباط باشید.

پرورش قارچ‌ های خوارکی

قارچ‌های خوراکی انواع بسیار زیادی دارند. اما اکثریت افراد تنها با قارچ سفید دکمه‌ای آشنا شده‌اند. اگر تا به حال خوش شانس بوده باشید، ممکن است قارچ با کلاهک بزرگ را نیز مشاهده کرده باشید.

اما از متداول‌ترین قارچ‌هایی که در ایران پرورش می‌یابنند، همان قارچ‌های سفید دکمه‌ای هستند. قارچ سفید دکمه‌ای را می‌توان در هر فروشگاه مواد غذایی یا هر سوپر مارکتی پیدا کرد.

باید توجه داشته باشید که این نوع قارچ، دارای بافتی سفید است. برخی از انواع قارچ‌های سمی موجود در طبیعت، از نظر ظاهر شباهت بسیار زیادی به قارچ سفید خوراکی دارند.

بسیاری از افراد قادر به تشخیص این دو مدل قارچ از یکدیگر نیستند. به همین منظور بهتر است قارچ سفید دکمه‌ای را تنها از سوپر مارکت‌ها یا فروشگاه‌های مواد غذایی خریداری کنید.

نوع دیگری از قارچ‌های خوراکی، قارچ شاه صدف است. این نوع از قارچ، علاوه بر طعم فوق‌العاده خوبی که دارند، از ظاهر زیبایی هم برخوردار می‌باشند. قارچ‌های شاه صدف، دارای ساقه‌ای تپل و کلاهکی بسیار کوچک می‌باشند.

قارچ‌های شاه صدف را به ندرت می‌توان در ایران پیدا کرد. اگر قصد پرورش قارچ در منزل را دارید، ما به شما پیشنهاد می‌کنیم قارچ‌های خوراکی و دیده نشده را امتحان کنید.

قارچ کرکونوسه از جمله قارچ‌هایی است که در شمال کشور پرورش می‌یابد. این قارچ‌ها دارای ظاهری بسیار جذاب می‌باشند. شکل فیزیکی آن‌ها مانند استوانه است.

قارچ‌های کرکونوسه، طعمی همچون فندوق دارند.

نحوه ی تکثیر قارچ خوراکی

بهترین قارچ‌ها برای پرورش در منزل کدام است؟

پیشنهاد ما برای افرادی که قصد پرورش قارچ در منزل را دارند، پرورش گونه‌ای است که کمتر دیده شده باشد.

قارچ‌ هایی که دارای ظاهری جدید و نا آشنا هستند، می‌توانند باعث افزایش فروش شما بشوند. البته کیفیت نیز یکی از مهم‌ترین مسائلی است که در کنار ظاهر در افزایش سود حاصل از فروش قارچ‌ها تأثیر دارند.

. در ادامه برخی از نا شناخته‌ترین قارچ‌ها را به شما معرفی خواهیم کرد.

  • قارچ ریشی

قارچ ریشی چیست؟ سپید خوشه

قارچ‌های ریشی، جز قارچ‌ های خوراکی به شمار ‌می‌روند. اما بیشتر افراد قارچ‌های ریشی را به دلیل خواص دارویی بسیار زیادی که دارند، خریداری می‌کنند.

ارچ‌های ریشی جز آن دسته از قارچ‌های خوراکی هستند که در طبیعت نیز یافت می‌شوند. اما پرورش این نوع از قارچ‌ها در منزل نیز، نا ممکن نیست. خوب است بدانید که اکثریت افراد قارچ‌های ریشی را به منظور کاهش کلسترول، کاهش فشار خون و… مصرف می‌کنند.

  • قارچ یال شیر

نوع دیگری از قارچ‌ های خوراکی که علاوه بر طعم خوبی که دارند، دارای خواص دارویی نیز هستند، قارچ یال شیر است.

ما در سپید خوشه، شما را در امر آموزش پرورش قارچ در منزل یاری خواهیم کرد. قارچ یال شیر می‌تواند در بهبود تمرکز و حفاظت از سیستم ایمنی شما به گونه‌ای مؤثر عمل کند.

قارچ کوپرینوس جز آن دسته از قارچ‌هایی است که عطر و طعم بسیار جذابی دارند. همچنین شکل ظاهی آن‌ها نیز همانند گل‌های پنبه است. بات موجود در این قارچ بسیار حساس و شکننده می‌باشد.

  • چطور قارچ های با کیفیت را از یکدیگر تشخیص دهیم؟

همانطور که اشاره شد، برای به سود رسیدن از طریق پرورش قارچ در منزل، یکی از عوامل بسیار مهم و تأثیر‌گذار، کیفیت محصولات تولیدی است.

خریداران ترجیح می‌دهند کالایی را خریداری کنند کهه دارای کیفیت بالایی باشد، حتی اگر آن کالا از قیمت بالاتری برخوردار باشد.

مخصوصاً در هنگام خرید مواد غذایی، کیفیت اهمیت بیشتری پیدا می‌کند. بنابراین برای به سود رسیدن در این کسب وکار، کیفیت قارچ‌های پرورش یافته را به طور منظم مورد بررسی قرار دهید.

برخی از ویژگی‌های ظاهری در قارچ‌ها به شما کمک می‌کند تا بتوانید نوع با کیفیت آن‌ها را از نوع بی‌کیفیت تشخیص دهید.

رطوبت بر روی قارچ‌ها یکی از ویژگی‌های ظاهری است که باید آن را در نظر بگیرید. قارچ‌های با کیفیت و تازه، باید میزان اندکی رطوبت بر روی کلاهک و ساقه خود داشته باشند. البته دقت داشته باشید که این رطوبت نباید به حدی باشد که باعث لزج شدن قارچ شود.

مورد دیگر، بافت موجود در قارچ‌ها است. بافت قارچ، ارتباط کاملاً مستقیمی با کیفیت و سالم بدن قارچ دارد. قارچی که بافتی سفت همچون چوب و یا خیلی نرم داشته باشد را بهتر است خریداری نکنید.

قارچ‌های مرغوب باید بافتی نرم داشته باشند. کلاهک قارچ‌ها دارای بیشترین میزا بافت است. کلاهک‌ها حدود ۹۰ درصد حجم قارچ را تشکیل می‌دهند. بنابراین بافت موجود در کلاهک‌ها را باید با دقت مورد بررسی قرار دارد.

مطالب پیشنهادی: چگونه سالن پرورش قارچ بسازیم؟

تیغه قارچ های پرورش یافته در منزل را چگونه بررسی کنیم؟

یکی دیگر از قسمت‌های موجود در قارچ‌ها که می‌توان به وسیله آن کیفیت قارچ را مورد ارزیابی قرار دارد، تیغه‌های قارچ‌ها است.

اگر پرورش قارچ در منزل را بر اساس استاندارد‌های لازم دنبال کرده باشید، تیغه‌ها باید رنگی شفاف داشته باشند. خوب است بدانید که با توجه به گونه قارچ پرورش یافته، رنگ تیغه‌ها می‌تواند متفاوت باشد.

به عنوان مثال، برخی از قارچ‌ها دارای تیغه‌هایی بسیار تیره رنگ می‌باشند. در مقابل گونه‌ای دیگر از قارچ‌ها، دارای تیغه‌هایی به رنگ قهوه‌ای روشن هستند.

آموزش پرورش قارچ در منزل | سپید خوشه

آموزش پرورش قارچ در منزل

در این مقاله به برخی از مهم‌ترین نکات مؤثر در فروش قارچ، اشاره کردیم. پس از خواندن این مقاله، به راحتی می‌ توانید قارچ‌های خود را بررسی و میزان کیفیت آن‌ ها را بسنجید.

ما درسپید خوشه، تمام اطلاعاتی که در خصوص آموزش پرورش قارچ در منزل نیاز دارید را در اختیار شما عزیزان قرار خواهیم داد.

اخیرا پرورش قارچ در اصفهان، تبدیل به یکی از کسب و کار های پر سود شده است. اگر ساکن اصفهان هستید، شما نیزز می توانید این حرفه را امتحان کنید.

جهت کسب اطلاعات بیشتر در خصوص دوره‌های پرورش قارچ، آموزش پرورش زالو با ما در سپید خوشه ارتباز برقرار نمایید. مشاورین ما همه روزه در ساعات کاری پاسخگو شما خواهند بود.