کشت گیاهان در گلخانه‌ها آب و زمین کمتری احتیاج داشته و کاشت و برداشت در محیط گلخانه در تمام طول سال امکان‌پذیر است.

در شرایط کنونی با آموزش نیروی کار می‌توان از فضای کم گلخانه، چندین برابر فضای آزاد محصول به‌دست آورد، زیرا در فصولی که محصولات در فضای آزاد قابل‌تولید نیست این امکان در فضای گلخانه‌ای وجود دارد که گیاهان غیرمعمول پرورش‌یافته و محصولات گلخانه‌ای باکیفیت بهتر نسبت به کشت در زمین باز و تولید و به بازار عرضه شود.

باوجود خشک‌سالی‌های اخیر در خراسان جنوبی و لزوم راه‌اندازی و ایجاد گلخانه‌ها و مجتمع‌های گلخانه‌ای برخی گلخانه داران استان با مشکلات عدیده‌ای مواجه‌اند به‌گونه‌ای که با شرایط موجود و فشار هزینه‌های گلخانه داری دیگر امیدی به ادامه کار گلخانه داری ندارند.

نبود صنایع تبدیلی و بسته‌بندی مناسب جهت عرضه به بازار

نبود صنایع تبدیلی و بسته‌بندی مناسب جهت عرضه به بازار را یکی از مهم‌ترین مشکلات فراروی فعالان این عرصه است. وجود صنایع تبدیلی در کنار محصولات تولید داخل استان، به‌عنوان پشتوانه‌ای در ایجاد انگیزه کشاورزان است که متأسفانه دربرخی استان ها نسبت به این مهم چندان توجهی صورت نگرفته است.

مشکلات متعدد گلخانه داران

می توان به نبود تعاونی و اتحادیه‌ پویا در زمینه‌ تولیدات گلخانه‌ای در این خصوص اشاره کرد و  اغلب اوقات برای استفاده از مشاوران در این خصوص کشاورزان مجبورند از مشاورین تهرانی استفاده کنند. با توجه به نبود اتحادیه کارآمد در استان ها  در جهت پیگیری و پاسخگویی، مشاوره و کمک به مشکلات اغلب گلخانه داران در‌‌ همان ماه‌های اول کار بی‌انگیزه شده و دیگر رغبتی به ادامه کار ندارند.

در این راستا ما بر آن شدیم تا با ساخت اپلیکیشن هکتار این دسترسی را برای کاربران و کارشناسان تسهیل سازیم…

اپلیکیشن هکتار، یک اپ تمام ایرانی است که با خلاقیت مهندسین ایرانی ساخته شده و بدنبال رفع مشکل کشاورزان عزیز توسط کارشناسان مجرب در رشته های کشاورزی است. هکتار به شما کمک میکند تا دیگر دچار آسیب محصول در خانه و حتی در فعالیت های کلان در گلخانه و زمین باز نشوید.

مشکلات متعدد گلخانه داران

هکتار

هر ساله دانشجویانی در گرایش های مختلف کشاورزی از دانشگاه فارق التحصیل می شوند و جویای کار،سرگردان رها خواهند شد. گاها در رشته های دیگر مشغول به کار می شوند.

ما با اپلیکیشن هکتار کلیه ی فارق التحصیلان در مقاطع دکتری -فوق لیسانس- لیسانس را بر اساس رتبه بندی و کارآمدی افراد به کار میگیریم.

هکتار این فرصت را برای کشاورزان مهیا کرده تا تمامی مشکلات و نا آگاهی ها در زمینه ی محصول مورد کشت خود را با کارشناس مربوطه در میان گذاشته و رفع مشکل نمایند. هکتار آنجایی مهم تر می شود که بحث سرمایه کشاورز در میان است و محصول کشت شده در حد انتظار نیست یا دچار بیماری شده و یا هر مشکلی که سرمایه ی کشاورز عزیزمان را دچار بحران می کند.

هکتار آمده تا پلی آسان و در دسترس میان کارشناس و کشاورز باشد.