کشاورزی شغل پر درامدیست که با مشکلات کوچک و بزرگی هم برخوردار است مانند :

شفاف نبودن قیمت، افزایش هزینه‌های تولید، حضور واسطه‌ها و کمبود آب از مشکلات مهم کشاورزان است ولی ما در این متن میخواهیم به مشکل کم ابی بپردازیم :

منابع آب در منطقه خاورمیانه کمیاب شده است و میلیون ها نفر در حال حاضر به آب کافی برای مصارف آشامیدنی و بهداشتی دسترسی ندارند. کاهش منابع آب به یک مشکل مهم در این منطقه تبدیل شده است که احتمال بدتر شدن آن وجود دارد. تحقیقات کنونی با تجزیه و تحلیل سنجش از دور نشان دهنده روند نزولی ذخیره آب در منطقه خاورمیانه است، جایی که کشاورزی نقش مهمی در زندگی اجتماعی_اقتصادی مردم ایفا می کند.

 راه حل کمبود آب در کشاورزی در هکتار

یک چهارم بشریت با بحران آب رو به رو است، سالانه ۸۰ درصد از آبهای سطحی و زیرزمینی موجود مورد استفاده قرار می گیرد و پیش بینی می شود که تقاضای آب در سطح جهان تا سال ۲۰۵۰، ۵۵ درصد افزایش یابد. چرا جهان با بحران کمبود آب مواجه است و چه چیزی باعث افزایش تقاضای آب شده است؟ در این مقاله به بررسی دلایل به وجود آمدن بحران کم آبی و تاثیر آن بر کشاورزی می پردازیم.

دوتا از دلایل اصلی کم ابی :

۱ . افزایش جمعیت باعث کاهش میزان آب در اثر مصرف بیشتر :

اولین دلیلی که باعث ایجاد تنش آبی در سراسر جهان می شود، افزایش جمعیت انسانی در همان زمان است که منبع آب ثابت مانده است. با توجه به اینکه تقریباً یک میلیون نفر هر ۱۵ تا ۲۰ سال یکبار بر روی زمین زندگی می کنند، این امر منجر به کسری پیشرونده در تامین آب جهانی شده است.

 راه حل کمبود آب در کشاورزی در هکتار

۲ . پراکندگی نابرابر جمعیت دلیل اصلی بحران آب: به عنوان مثال، آنچه ما آن را “مثلث تشنگی” می نامیم از جنوب اسپانیا، تا پاکستان، تا شاخ آفریقا را در بر میگیرد . در این مثلث، شما حدود دو میلیارد نفر را در یک منطقه بسیار کم آب دارید.

در مقایسه، اگر به روسیه یا کانادا بروید، آب آنها از نظر اندازه جمعیتشان بیش از نیازشان است. بنابراین پراکندگی نابرابر جمعیت یکی دیگر از دلایل مهم ما برای بحران کمبود آب در برخی مناطق جهان است (اما نه در همه جا) استفاده از آب بیش از دو برابر نرخ جمعیت انسانی در قرن گذشته تا حدی به دلیل صنایعی مانند کشاورزی، که ۷۰ درصد از مصرف آب شیرین جهانی را تشکیل می دهند، افزایش یافته است.

کشاورزان با ارتباط مستقیم با کارشناسان و متخصصان حوره کشاورزی، می توانند در این شرایط کمبود آب، پرورش محصولات و نهایی کردن محصولات خود را مدیریت کنند. به همین علت ما برای تسهیل کار کشاورزان وصنعت کشاورزی بر آن شدیم که اپلیکشن هکتار را برای کشاورزان و کارشناسان به عمل آوریم.

شرکت مهندسی – کشاورزی سپید خوشه  نقش جهان فعالیت خود را از سال  ۱۳۸۵ با هدف  ارائه آموزشهای کاربردی، عملی و کارآفرینی  برای کاربران مختلف گرایشهای کشاورزی در رشته های کشت و پرورش  قارچهای خوراکی، پرورش ماهی ( زینتی  و خوراکی )، کشت زعفران، پرورش زنبور عسل، کشت گیاهان داروئی، کشت جوانه های خوراکی و … آغاز نموده است .

 

هکتار یک اپلیکیشن در زمینه های تخصصی کشاورزی و صنعت کشت است. ما در هکتار سعی کرده ایم مشکلات عمده کشاورزان را با اتصال آنها به کارشناسان در کم ترین زمان و هزینه ممکن رفع کنیم.

گسترش خدمات الکترونیک و نیاز روزمره کشاورزان و کارشناسان به برقراری ارتباط اسان تر با یک دیگر، مارا بر این داشت تا نرم افزاری با کاربری بسیار ساده و اسان ارائه نماییم.

اهداف هکتار برای کاربر و کارشناس:

  • اشتغال زایی برای کارشناسان و
    فارغ التحصیلان رشته های کشاورزی
  • ارائه مشاوره توسط کارشناسان فارغ
    از بعد زمان و مکان
  • ایجاد فضای رقابتی برای کارشناسان
    کشاورزی
  • امکان کار موازی در کنار فعالیت های
    روزمره برای شاغلین فارغ التحصیل کشاورزی
  • خارج شدن کارشناسی کشاورزی از
    انحصار تعداد مشخصی از کارشناسان
  • ایجاد فضای کاملا تخصصی برای کارشناسان
با استفاده از تکنولوژی های روز دنیا، نیازهای ارتباطی بین کارشناس و کشاورز را با کمترین هزینه در حداقل بازه زمانی ، برطرف می نماید.
این سیستم جامع و مدرن، اشتغال در حوزه کشاورزی را با امنیت، تسریع می بخشد.

مزایای اپلیکیشن هکتار برای کشاورزی

  • دسترسی اسان در هر بازه زمانی و مکانی به کارشناسان کشاورزی
  • نهایت صرفه جویی در وقت و هزینه برای دریافت کارشناسی های لازم
  • دسترسی اسان به کارشناسان مجرب در هر حوزه

مزایای اپلیکیشن هکتار برای کارشناسان کشاورزی

  • اشتغال زایی برای کارشناسان و همه فارغ التحصیلان رشته های کشاورزی
  • امکان کار موازی در کنار فعالیت های روزمره برای شاغلین این امر
  • ایجاد یک فضای رقابتی سالم بین کارشناسان بر اساس دانش و تخصص

این اپلیکشن فقط برای کشاورزان نیست و ب افرادی چون باغدار افرادی ک در زمینه گل و گیاهان فعالیت میکنند

برای افراد خانه داری ک ب پرورش گیاهان اپارتمانی و گلخانه ای علاقه مند هستند

عموم افراد علاقه مند ب گل و گیاه ..