فواید و خواص فلفل کاپی برای سلامتی

همانطور که پیشتر اشاره کردیم فلفل کاپی ماده‌ی غذایی مفیدی است که فواید و خواص متنوعی برای سلامتی دارد. این فلفل شیرین به خاطر میزان کم کالری و چربی‌ها، گزینه‌ی خوبی برای کاهش وزن است. در ادامه به برخی از خواص فلفل کاپی اشاره می‌کنیم.

فلفل کاپی منبعی غنی از ویتامین C

فلفل کاپی حاوی مقادیر قابل‌توجهی ویتامین C است. ویتامین C موجود در فلفل کاپی از طریق سنتز کلاژن و پاک کردن پلاک‌ها از دیواره‌ی رگ‌های خونی به حفظ کشش عروق خونی کمک می‌کند.

فواید و خواص فلفل کاپیفواید فلفل کاپی برای سلامت پوست

ویتامین C موجود در فلفل کاپی دارای خواص ضد پیری است و با تحریک سنتز کلاژن به انعطاف‌پذیری بهتر پوست و کمتر شدن چین و چروک‌های آن کمک می‌کند. بعلاوه ویتامین C به همراه پروویتامین‌های A و B برای بهبود زخم‌ها نیز مفید هستند. مصرف فلفل کاپی در رژیم غذایی روزانه با بهبود سنتز کلاژن به پوست قابلیت ارتجاعی بیشتری می‌دهد و برای تولید سلول‌های جدید پوست و بازسازی پوست بسیار مفید است. در نهایت اینکه فلفل کاپی با مهار رادیکال‌های آزاد و خواص ضدالتهابی برای ترمیم زخم‌ها و تقویت سیستم ایمنی بدن مفید است.

فواید آنتی‌اکسیدانی فلفل کاپی

فلفل کاپی حاوی آنتی‌اکسیدان‌های ویتامین A، C و E (دانه‌های فلفل کاپی) و کلروفیل (در فلفل کاپی نارس و سبز) و سایر انواع آنتی‌اکسیدان‌های پلی‌فنلی است. بعلاوه فلفل کاپی قرمز و نارنجی حاوی مقادیر قابل‌توجهی آنتی‌اکسیدان‌های پروویتامین A است که برای دید رنگی، دید در شب و قدرت بینایی می‌تواند بسیار مفید باشد.

رفع خستگی با فلفل کاپی

فلفل کاپی حاوی کربوهیدرات، قند، ویتامین‌های گروه B و آهن است و به تقویت سطح انرژی بدن و ایجاد حس شادی کمک می‌کند. این فلفل به دلیل داشتن آهن، ویتامین‌های گروه B و ویتامین C که برای جذب آهن و کربوهیدرات‌ها بسیار ضروری است، برای رفع خستگی و بی‌حالی می‌تواند بسیار مفید باشد.

 

فواید و خواص فلفل کاپیسایر خواص فلفل کاپی

  • این نوع فلفل دارای خاصیت ملین است و برای درمان یبوست می‌تواند مفید باشد.
  • فلفل کاپی منبع پتاسیم، منگنز و فاقد سدیم است و از این نظر می‌تواند برای فشار خون بالا مفید باشد.
  • این فلفل حاوی فیبر غذایی است و چربی بسیار کمی دارد و تا حدی برای کلسترول خون می‌تواند مفید باشد.
  • فلفل کاپی حاوی آهن و ویتامین‌های B1، B3 و B6 است و برای جلوگیری از کم‌خونی بسیار مفید است.
  • فلفل کاپی یک ماده‌ی غذایی با شاخص گلیسمی پایین است و خیلی سریع سطح قند خون را افزایش نمی‌دهد و از این نظر برای بیماران دیابتی می‌تواند مفید باشد.

 

رفع خستگی با فلفل کاپی

فلفل کاپی حاوی کربوهیدرات، قند، ویتامین‌های گروه B و آهن است و به تقویت سطح انرژی بدن و ایجاد حس شادی کمک می‌کند. این فلفل به دلیل داشتن آهن، ویتامین‌های گروه B و ویتامین C که برای جذب آهن و کربوهیدرات‌ها بسیار ضروری است، برای رفع خستگی و بی‌حالی می‌تواند بسیار مفید باشد.

 

عوارض جانبی احتمالی مصرف فلفل کاپی

فلفل کاپی یکی از مواد غذایی مفید و سرشار از ویتامین‌هاست که برای سلامتی می‌تواند بسیار مفید باشد. با این حال در برخی موارد ممکن است مصرف آن باعث ایجاد مشکل شود. برای مثال اگرچه خیلی غیرمعمول است اما ممکن است برخی افراد نسبت به فلفل کاپی و سایر انواع فلفل‌ها واکنش آلرژیک داشته باشند. بعلاوه مواد شیمیایی غیر تند کپسایسین که به فلفل کاپی عطر و طعم می‌دهد، می‌تواند در برخی از افراد با عوارض جانبی همچون ریفلاکس اسیدی همراه باشد. سوزش معده در اثر بازگشت آب معده نیز ممکن است با خوردن انواع فلفل ایجاد شود.

خوردن فلفل کاپی بعلاوه می‌تواند باعث ناراحتی معده شود و علاوه بر سوزش سر معده با علائمی مانند نفخ، آروغ زدن، آروغ اسیدی، ترش یا فلفلی، گرفتگی شکم، مدفوع شل و حتی اسهال همراه باشد. اگر به ورم معده مبتلا هستید نیز باید بدانید که فلفل کاپی و سایر انواع فلفل‌ها، چه به صورت خام و چه به صورت پخته، باعث بدتر شدن علائم و برافروختگی خواهند شد.

شما می توانیدجهت رزرو این محصول جهت سورتینگ با شرکت سپید خوشه نقش جهان  تماس بگیرید.