معرفی و نحوه نگهداری حلزون آچاتینا 

حلزون آچاتینا

(آچاتینا) بزرگترین حیوان ریه گاستروپود در کلاس خود است. هرکسی می تواند این حلزون را تشخیص دهد. فقط او دارای پوسته درخشان و بزرگ و دارای دیواره ضخیم است. از هفت یا نه دور تشکیل شده است. پوسته برخی از حلزونهای خشکی بزرگسال ، آچاتینا ، به بیست سانتی متر می رسد ، کل بدن دارای آن است حدود سی سانتی متر، و این حیوانات می توانند نیم کیلوگرم وزن داشته باشند. در عرض ، بدن حیوانات به چهار سانتی متر می رسد. از پوست آخاتینا نفس بکشید. اگر خوب دقت کنید ، می توانید پوست چروکیده و بی نظمی در این نرم تنان مشاهده کنید. شاخ ها به عنوان اندام لمس آکاتین ها عمل می کنند. در نوک آنها چشم نرم تنان است. لب حلزون ها قرمز و بدن زرد قهوه ای است. به طور متوسط ​​حلزون های بزرگ در شرایط مساعد می توانند حدود ده سال زندگی کنند. و آنها می توانند رشد کنند – در تمام طول زندگی خود.

نه تنها در آفریقا ، جایی که این نرم تنان از آنجا می آید ، بلکه در کشورهای دیگر نیز حلزون آچاتینا خورده می شود. اما در مورد رستوران ها ، آنها به ندرت این نوع صدف را خریداری می کنند ، زیرا گوشت آنها از خواص طعم عالی برخوردار نیست.

حلزون آچاتینا نگهداری و مراقبت

حلزون آچاتینا در تراریوم های گرم در خانه زندگی می کند. یک “خانه” ده لیتری برای آنها کافی است. اما این در صورتی است که فقط یک حلزون داشته باشید. اگر می خواهید حلزون بزرگ باشد ، باید تراریومی با اندازه مناسب با سقف خریداری کنید تا آچاتینا نتواند از آن بیرون بخزد. همچنین باید به چندین سوراخ کوچک مجهز شود. برای تأمین هوای تازه می توانید سقف تراریوم را نیز کمی جابجا کنید. خاک مخصوص را در پایین بگذارید. این می تواند یک بستر مشترک باشد. آکاتین ها آب را دوست دارند ، بنابراین پوشیدن یک بشقاب آب را فراموش نکنید. شما می توانید یک حمام کوچک بسازید ، که در آن حلزون می تواند شنا کند. همیشه همیشه مطمئن شوید که آب نریزد: آچاتین ها خاک را دوست ندارند.

نیازی به اختراع درجه حرارت جداگانه برای حلزون ها نیست ؛ دمای طبیعی اتاق این کار را انجام می دهد. اما شما باید در مورد رطوبت موجود در تراریوم فکر کنید. اگر داخل آن مرطوب باشد ، حلزون ها از بالا می خزند ، و اگر برعکس ، خیلی خشک است ، آچاتینا همیشه در زمین فرو می رود. وقتی رطوبت داخل خانه حلزون نرمال باشد ، خود خواهید دید که چگونه نرم تنان در طول روز به دور تراریوم می خزد و شب ها در پوسته خود و در زمین می پیچد.

یک بار در هفته اطمینان حاصل کنید که کل تراریوم را به طور کامل بشویید ، همیشه رطوبت موجود در آن را کنترل کنید ، در صورت لزوم خاک را با آب بپاشید. اگر حلزون قبلا تخم گذاشته است ، نمی توانید تراریوم را بشویید ، بنابراین نباید رطوبت داخل خانه نوزادان آینده تغییر کند.

حلزون آچاتیناتغذیه مناسب

  • هندوانه ، موز ، انجیر ، انگور ، توت فرنگی ، گیلاس ، آلو ، سیب از انواع مختلف. کیوی و آووکادو را امتحان کنید.
  • خیار ، هر فلفلی (به غیر از ادویه) ، اسفناج ، هویج ، کلم ، سیب زمینی ، کدو سبز ، کدو تنبل.
  • حبوبات: عدس ، نخود ، لوبیا.
  • فرنی با نان سفید ، نان غلات در آب غوطه ور شد.
  • غذای بچه.
  • گیاهان ، گیاهان: شاه توت (گل) ، گل بابونه.
  • رنگ بهاری یک درخت میوه.
  • گوشت چرخ کرده ، مرغ آب پز.
  • خوراک ویژه
  • غذاهای تخمیر نشده و شیرین.

 

 

کلسیم چگونه بر حلزون آچاتینا تأثیر می گذارد؟

برای اینکه پوسته حلزون آچاتینا جزامد ، سخت و به درستی تشکیل شود ، وجود عنصر شیمیایی مهمی مانند کلسیم در غذا برای حلزون ها حیاتی است. اگر کلسیم در غذای آچاتینا در اقلیت وجود داشته باشد ، پوسته از حلزون ها در برابر محیط خارجی محافظت نمی کند ، هر روز نرم تر می شود ، تغییر شکل می یابد و شکل منحنی پیدا می کند. از آنجا که تمام اعضای داخلی حلزون به پوسته نزدیک هستند ، در صورت آسیب به آن ، حلزون به درستی رشد نمی کند و ممکن است بمیرد

به حلزون آچاتینا خانگی می توان هر نوع غذای غنی از کلسیم داد. اینها پوسته تخم مرغ است ، یک فرمول غذایی که از غلات غنی از کلسیم به دست می آید. به این خوراک مرکب کالچکاشا گفته می شود. این ماده مخلوطی از غلات ، سبوس گندم ، گاماروس ، پوسته تخم مرغ ، بیووتان و همچنین غذای ماهی است. نکته اصلی این است که دانه های با کیفیت بسیار بالا را انتخاب کنید. اگر هر روز این کالسکش را به حلزون های کوچک بدهید ، آنها با جهش و رشد رشد می کنند. همچنین ، چنین خوراک ترکیبی باید به حلزون ها داده شود تا پس از تخمگذاری ، قدرت آنها بازگردد.

 

شما می توانید از طریق سایت ما به نشانی: https://sepidkhushe.com  انواع حلزون های طبی را خریداری بفرمایید، جهت هر گونه مشاوره درباره انواع حلزون با ما تماس حاصل فرمایید.