کسب و کار خانگی با تکثیر و پرورش زالو طبی

پرورش زالو چقدر درآمد دارد ؟

درآمد پرورش زالو به شرط پشتکار خوب است. شما اگر پنج میلیون تومان برای این کار سرمایه گذاری کردید، تقریبا نصف این سرمایه به خرید زالوهای مولد صرف می‌شود. زالوها دو جنسه هستند؛ یعنی در هر جفت‌گیری هر دو زالو بارور می‌شوند؛ بنابراین خیلی زود تکثیر می‌‌شوند و تعدادشان زیاد می‌شود. برای کسی که تازه وارد این حرفه می‌شود، ضریب سوددهی با توجه به احتمالات خطا هر زالو را یک به ۱۲ حساب می‌شود و اگر بتواند به این میزان از سوددهی برسید، منطقی است و اگر به بیشتر از میزان برسید، سود بیشتری نصیبتان شده است. اگر سوددهی را همین یک به ۱۲ بگیریم و فرض کنیم دو هزار عدد از این زالوها تلف شده‌اند، حدود ۱۰هزار زالو خواهید داشت که می‌توانید حداقل ۱۸ میلیون تومان در بازار بفروشید. از این میزان باید هزینه انرژی و کارگر را کسر کنید. البته این برآورد برای افراد ناشی است که تازه وارد این کار شده اند و در سالهای آتی این سود چند برابر  خواهد شدو به ضریبی مثل یک به ۵۰ می‌رسد. این حرفه می‌تواند خیلی درآمدزا باشد؛ گرچه این در صورت رعایت اصول کار است؛ چرا که در صورت خطا کل سرمایه شما بر باد می‌رود! درواقع این به درایت تولیدکننده برمی‌گردد که به اندازه‌ای سرمایه‌گذاری کند که بتواند برداشت کند.

پرورش زالو به عنوان یکی از مشاغل خانگی به شمار می‌رود و خوشبختانه افراد بسیار زیادی در سطح کشور از این روش کسب درآمد دارند.

تفاوتی نمی‌کند که شما در چه شرایطی هستید هر فردی در هر سن و جنسیتی می‌تواند در زمینه حرفه پرورش زالو فعالیت داشته باشد و یکی از بزرگترین مزیت های این حرفه به عنوان یک شغل خانگی همین موضوع است.

شما به راحتی می توانید با تهیه تعداد محدودی زالو بین ۱۰۰ الی ۵۰۰ عدد و نگهداری آنها در محیط خنک برای فروش آن اقدام کنید درست است که این تعداد سود بسیار اندکی به شما خواهد داد اما وقتی در این زمینه تجربه لازم را به دست آورید بسیار راحت تر می توانید در حجم انبوه تر کار خود را ادامه دهید.

پرورش زالودریافت مجوز پرورش زالو خانگی

کسانی که به دنبال دریافت مجوز برای پرورش زالو خود هستند بایستی خارج از محدوده مسکونی نسبت به فعالیت اقدام نمایند.

البته طبق گفته بعضی از کارشناسان و فعالان این عرصه ، فعالیت در محل زندگی به عنوان یک کارآفرینی بشمار رفته و نیازی به پیگیری برای دریافت مجوز نمی باشد.

اما راهکار چیست؟!

بهتر است در اولین قدم شما تمرکز خود را فقط بر روی کار در محل زندگی خود قرار دهید و بعد از اطمینان از موفقیت در این حرفه و همچنین سودآوری و کسب درآمد خوب و مناسب می توانید تصمیم به گسترش کار خود نمایید و موازی با آن نیز به دنبال دریافت مجوزهای لازم باشید.

اگر دارای یک فضای خارج از محل زندگی هستید و می توانید برای این حرفه شرایط اولیه را مهیا سازید بهتر است بعد از مشاوره با مراکزی مانند جهاد کشاورزی نسبت به دریافت مدارک و مجوزهای لازم اقدام نمایید.

سود زالو طبی در پرورش های خانگی

مشاغل زیادی به دلیل پیشرفت علم در حال کنار گذاشته شدن هستند و بایستی جایگزینی برای آنها اندیشیده شود تا کسب درآمد خانوار متوقف نشود. اما کارهای زیادی نیست که بتوان در خانه انجام داد و به سود اقتصادی دست یافت. پرورش بعضی از جانداران در منزل می تواند سود اقتصادی خوی داشته باشد. یکی از جاندارانی که می توان در منزل به تولید انبوه رسانید و فضای زیادی را نیز اشغال نخواهد کرد پرورش زالوی طبی می باشد. سود زالو طبی در امور پرورش خانگی نیز خوب است و با سرمایه اندک می توان به این کار پرداخت. البته برای به دست آوردن سود زالو طبی در پرورش بایستی به مدت حداقل یک سال تجربه کافی کسب کرد.

 

میزان سرمایه اولیه برای کسب سود زالو

بسیاری از افراد قصد راه اندازی یک فارم پرورش زالوی طبی خانگی را دارند. اما این سوال برای ایشان به وجود می آید که چه میزان سرمایه برای ورود به کار نیاز است و با چه سرمایه می توان سود زالو طبی را کسب کرد. می توان کار را با ۵ یا ۶ میلیون تومان نیز آغاز کرد. این میزان سرمایه فقط برای کسب تجربه و درآمد خود کار مناسب است و سود رویایی که از آن در پرورش زالوی طبی پیش بینی می کنند قابل کسب نیست. حداقل می زان پولی که بایستی در این کار وارد شود تا توجیه اقتصادی داشته باشد حدود ۲۰ تا ۳۰ میلیون تومان است. پس از گذشت یک سال از کار می توانید سود خوبی از این میزان سرمایه کسب نمایید. البته بهتر است همراه با علم کار پرورش زالوی طبی را به انجام برسانید.

 

تجهیزات مورد نیاز برای تولید مثل زالوی طبیاگر قصد راه اندازی یک محیط برای تولید و تکثیر زالوی طبی در محیط خانگی دارید بایستی از تجهیزاتی برای کمک به ایجاد شرایط زیستی زالو استفاده نمایید. البته نگران نباشید برای این کار تجهیزات خاصی مورد استفاده قرار نمی گیرد. یکی از وسایلی که برای این کار ممکن است مورد استفاده قرار بگیرد دستگاه تصفیه آب می باشد. دستگاه تصفیه زمانی مورد استفاده قرار می گیرد که سختی یا قلیایی اب به میزان نامناسبی در آب برای زندگی زالوها وجود داشته باشد.

پرورش زالونیروی کار پرورش زالو

برای پرورش ۵ هزار زالو، تنها به یک کارگر احتیاج است.

 

سرمایه اولیه پرورش زالو

شما می‌توانید تنها با سرمایه‌ای حدود ۵ میلیون تومان و حتی در خانه خود این کار را شروع کنید فقط فراموش نکنید که اگر بدون دانش و تخصص سراغ آن بروید، هرچه هزینه کرده‌اید ممکن است به یکباره از بین برود. برای کسب دانش در این زمینه بهترین راه رفتن به سراغ کسانی است که تجربه انجام این کار را داشته‌اند و یا در حال انجام آن هستند. البته طبیعی است اگر برخی از این افراد تمایلی به دادن اطلاعات به شما نداشته باشند مخصوصاً اگر خودشان به این کار مشغول باشند، ولی این هوشمندی شما و سماجتتان را می‌طلبد. پس نا امید نشوید و سعی کنید که قبل از ورود به این کار با ریزه‌کاری‌های آن آشنا شده تا در صورت مواجهه با مشکل، متحمل کمترین خسارت شوید.

ریسک پرورش زالو

از آنجا که پرورش زالو را می‌توان با سرمایه اندک آغاز کرد می‌توان گفت که ریسک کمی دارد، اما باید این نکته را در نظر داشته باشید که سرمایه مورد نیاز برای این کار به نسبت دیگر مشاغل کم است، ولی ممکن است که حتی سرمایه‌گذاری ۵ میلیون تومان بخش قابل توجهی از دارایی شما را وارد این کار کند. پس اگر اینگونه است و همواره به پول خود فکر می‌کنید یا بیخیال آن شوید و یا با دانش کافی پای در این عرصه قرار دهید.

 

قیمت زالو

قیمت زالو در بازار ایران بسته به نوع زالوی پرورش داده شده متفاوت است. رنج قیمت زالو‌ها و لارو آن‌ها در حال حاضر از  حدود هزار تومان تا ۶ هزار تومان متغیر است. بیشترین قیمت را زالوی مولد و کمترین آن را لارو دارد. لازم به ذکر است که قیمت خرید عمده زالو نسبت به تعداد کم آن هزینه پرداختی شما را می‌تواند به مقدار قابل توجهی کاهش دهد. در بازار جهانی اما قیمت زالو در رنج هشت تا دوازده دلار قرار دارد.

زالو به دلیل مصارف زیادی که در درمان بسیاری از بیماری ها دارد خوشبختانه در بازارهای جهانی طرفداران زیادی دارد. در بسیاری از کشورهای اروپایی و آمریکایی سرمایه گذاری های فراوانی برای پرورش زالو انجام شده است که درآمد حاصل از صادرات این موجودات ارزشمند از صادرات نفت بیشتر است. بنابراین پرورش زالو در این کشورها دارای ارزش فراوانی است.

البته درآمد حاصل از پرورش زالو در ایران با این کشورها متفاوت است زیرا هزینه هایی که برای این کار انجام می شود به دلیل اخذ مجوز صادرات بیشتر از کشورهای دیگر است که البته با وجود هزینه ها باز هم می توانید سود کافی از این کار را به دست آورید اما باید توجه داشته باشید که حتما از دانش و تخصص لازم برای این کار برخوردار باشید.

پس از آن که زالوها به اندازه طبی خود رسیدند، می توانید آن ها را به فروش برسانید. در واقع این مرحله، مرحله پایانی پرورش زالو است. برخی از پرورش دهنده ها تمایل دارند تا زالوهای طبی که پرورش داده اند را به عنوان مولد، پرورش و تکثیر دهند. این به تصمیم پرورش دهنده بستگی دارد که زالو را بفروشد یا آن را به مولد تبدیل کند.

پرورش زالو کار نسبتا سختی نیست، تنها چیزی که در پرورش زالو باید به آن توجه کرد داشتن دانش و اطلاعات کافی می باشد. البته باید هزینه هایی از قبیل آب و برق و دارو و تغذیه و …  قبل از اقدام به پرورش زالو برآورد کرد.

پرورش زالو به دلیل اهمیتی که در زمینه پزشکی دارد امروزه به عنوان یکی از کسب و درآمدهای خانگی نیز مطرح است و عده ای در خانه مشغول پرورش زالو هستند تا از طریق فروش زالو درآمدی کسب نمایند.

در ادامه شما را با خواص و اهمیت زالو در عرصه پزشکی و برخی از محصولات آن آشنا خواهیم کرد.

پرورش زالو

زالو درمانی به عنوان یکی از جدیدترین و مدرن ترین روش های درمان، راه خود را به علم پزشکی باز کرده است. این روش دارای کاربردهای گسترده ای در درمان برخی از بیماری های مهم می باشد.

 

از زالو برای درمان جراحی های پیوند اعضا ( برای برقراری خون عضو پیوندی)، درمان بیماری هایی مانند واریس، بواسیر، واریکوسل، درمان بیماری های عروقی و گرفتگی عروق، خون مردگی های زیرپوستی در اندام ها، التهاب و زخم معده، کولیت، برونشیت، درمان کانون های عفونی پوست، جلوگیری از تشکیل لخته های سیاهرگی، دردهای سیاتیکی، گزگز و مورمور شدن اندام ها و برخی سرطان ها مانند پروستات، التهابات کبد و کیسه صفرا استفاده می شود.

 

زالو در زمینه زیبایی و پوست نیز، خدمت بسیار زیادی به انسان ها کرده است. از زالو برای درمان جوش های پوستی، دمل، رفع چین و چروک، اگزما، قارچ و آلوپسی ها، استفاده می شود.

 

زالو دارای فرآورده های متعددی است که هر یک به منظور خاصی به کار می روند. از جمله فرآورده های زالو می توان به کرم زالو اشاره کرد که دارای خاصیت درمانی و بهداشتی زیادی است و در رفع ناتوانی های جنسی موثر می باشد. روغن زالو نیز با توجه به مصارفی که در زمینه های مختلفی دارد، توانسته جایگاه ویژه ای را در بین فرآورده های زالو به خود اختصاص دهد. اسپری زالو محصول دیگری است که در درمان خستگی و کوفتگی های عضلانی موثر است. همچنین عصاره زالو نیز به عنوان ماده ای برای رفع استرس به کار می رود.

 

ستاد ساماندهی و حمایت از مشاغل خانگی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اعلام کرده افراد علاقمند به ایجاد مشاغل خانگی می توانند در ۷۱ شغل از تسهیلات وام اشتغال خانگی بهره مند شوند.

 

علاقمندان به ایجاد کسب و کارهای خرد و خانگی در ۷۱ عنوان شغلی که در ادامه به آن اشاره می کنیم می‌توانند در گام اول طرح‌ها و ایده‌های خود را در سامانه مشاغل خانگی  ثبت‌ کنند تا در جریان فرایند جدید صدور مجوز مشاغل خانگی قرار بگیرند.همچنین لیست مشاغل و کسب و کارهای خانگی و دستگاه های صادر کننده مجوز رشته‌های مذکور را از این سامانه دریافت کنند.

 

بعد از ثبت تقاضا در این سامانه، فرایندهای مربوط به اخد مجوز این مشاغل باید طی شود که از سه هفته تا یک ماه زمان می‌برد چراکه برخی از طرح‌ها مانند مشاغل مربوط به تولید موادغذایی، طراحی پوشاک یا مشاغل مشابه که نیازمند تاییدیه‌های بهداشتی و ملاحظات دستگاه‌های مربوطه هستند و جزو رشته‌های ستاره دار به شمار می‌روند که فرایند مجوز این طرح‌ها ممکن است زمان بر باشند.

علاوه بر این اگر برای فعالیت شغل خانگی خود به آموزش هایی نیاز داشته باشید شما می توانید از طریق تماس با شرکت سپیدخوشه نقش جهان در جریان کلاس های آموزشی، ما باشید.

 

[vc_btn title=”تماس با ما” color=”success” align=”center” link=”url:https%3A%2F%2Fsepidkhushe.com%2Fcontact%2F|||”][vc_row][vc_column][vc_column_text]

فهرست مشاغل مورد حمایت ستاد ساماندهی و حمایت از مشاغل خانگی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به شرح زیر است:

 

  • بسته بندی گز
  • پرورش بلدرچین
  • معرق
  • تولید پولک و نبات
  • فرآوری حبوبات
  • بسته بندی بادام
  • بسته بندی عناب
  • تولید لباس های محلی اقوام
  • فرآوری گیاهان دارویی
  • بسته بندی میوه خشک
  • تکثیر و پرورش زالوی طبی
  • پرورش قارچ
  • چیت بافی
  • بسته بندی حبوبات
  • فرش بافی
  • تولیدات چرمی دست دوز
  • مجسمه سازی(پلی استر و رزین)
  • بسته بندی سبزیجات
  • تولید مصنوعات نمدی
  • کلاه کرکی
  • عرقیات گیاهی
  • چادر شب بافی
  • تولید نرم‌افزار
  • نخ ریسی سنتی
  • فرآوری بادام
  • پرورش عقرب
  • تولید انواع گیاهان دارویی
  • کلاش بافی
  • پرورش کرم ابریشم
  • حوله بافی
  • مصنوعات چرمی
  • پوشاک
  • گلیم
  • تولید عسل
  • مترجمی زبان خارجه
  • ویراستاری ( مقاله ، کتاب و..)
  • تولید مرغ بومی( پرورش جوجه یکروزه )
  • دست بافته های داری و دستگاهی
  • پرورش گل وگیاه
  • قالی بافی
  • انیمیشن
  • فرآوری سبزیجات
  • تولید زرشک
  • بسته بندی گیاهان دارویی
  • زیور آلات
  • بسته بندی زعفران
  • مصنوعات چرمی
  • تولید زعفران
  • تولید میوه خشک
  • احجام چوبی ومنبت
  • تراش سنگهای نیمه قیمتی
  • حکاکی روی فلزات
  • زیورآلات سنتی
  • تولید گل محمدی
  • پشتیبانی سایت( تهیه خبر تهیه مقاله تکمیل)
  • کسب و کارهای الکترونیکی
  • سرمه دوزی
  • گل‌های کریستالی
  • تولید عناب
  • گیوه‌بافی و گیوه‌دوزی
  • تولید گز
  • تابلو فرش
  • بسته بندی زرشک