قارچ گانودرما و تقویت سیستم ایمنی بدن

قارچ گانودرما و تقویت سیستم ایمنی بدن

قارچ گانودرما چیست؟

گانودرما لوسیدوم یک قارچ منحصر به فرد و دارویی است. که دارای خواص بسیار زیادی میباشد. در چین به نام لینجی شناخته شده و در ژاپن به نام ریشی (reishi) یا قارچ زندگی شناخته میشود.

گانو در لاتین به معنای براق و درما به معنای پوست میباشد لذا گانودرما یعنی قارچی که پوست براقی دارد.

قارچ گانودرما

جالب است بدانید قارچ گانودرما دارای قدمتی ۴۰۰۰ ساله در امپراطوری چین باستان است. طرز تهیه و تولید آن تا حدود صدسال پیش هم در انحصار چین بوده است. همچنین مصرف آن منحصر به پادشاهان و اشراف زاده ها بود.

گانودرما لوسیدوم به عنوان ماده اصلی اکثر داروهای طب سنتی چین استفاده میشود.

 

مهم ترین خواص قارچ گانودرما چیست؟

  • مصرف گانودرما در سلامت قلب و تنظیم فشار خون موثر است.
  • گانودرما به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک میکند.
  • گانودرما کاهنده و تنظیم کننده قندخون است.
  • گانودرما خواص ضدسرطان دارد و سم زدایی قوی است.
  • گانودرما قارچی نشاط آور است و خواص ضد افسردگی دارد همچنین به کاهش خستگی کمک میکند.

 

 

آیا گانودرما باعث تسریع  و تسهیل روند درمان کرونا میشود؟

بیماری کرونا باعث ضعیف شدن سیستم ایمنی میشود. قارچ گانودرما به دلیل داشتن پلی ساکارید های ویژه میتواند با تقویت سیستم ایمنی باعث بهبود کرونا شود.

از دیگر عوارض ویروس کرونا ایجاد مشکلات گوارشی است؛ که قارچ گانودرما به علت داشتن تری ترپن

باعث بهبود عملکرد گوارش شده و میتواند در برطرف کردن آلرژی و التهاب نقش موثری را ایفا کند.

شاید با مصرف قارچ گانودرما و تقویت سیستم ایمنی بدن بتوانیم  اثرات ویروس کرونا را در بدن کم کنیم و یا متوقف کنیم. این ادعایی است که درابتدا توجه بسیاری را به خود جلب کرد. ولی تا کنون خبر امیدوار کننده ای از این موضوع انتشار نیافته است.

 

تقویت سیستم ایمنی بدن

نقش تقویت سیستم ایمنی بدن در بیماری کرونا

بسیاری از افراد درباره اثرات قارچ گانودرما بر تقویت سیستم ایمنی بدن شنیده اند و همین باعث شده که نظر آنها به این موضوع جلب گردد؛ که ممکن است این قارچ بتواند برتسهیل روند درمان و یا پیشگیری از کرونا ویروس موثر باشد.

گرچه این قارچ حاوی ترکیباتی است که سلولهای ایمنی بدن را تقویت کرده و میتواند سلامت عمومی سیستم ایمنی بدن را بهبود بخشد. تا به امروز، هیچ تحقیق مستقیمی در مورد تاثیرگذاری قارچ گانودرما بر درمان یا پیشگیری از COVID-19 یا coronavirus انجام نشده و وجود ندارد.

در واقع تنها مورد علمی ک می توان به آن اشاره  کرد این است که، این قارچ تاثیرات مثبتی بر سیستم ایمنی بدن دارد، اما به دلیل اینکه هیچ تحقیق علمی مستقیمی در رابطه با قارچ گانودرما و درمان کرونا ویروس صورت نگرفته است، ما نمی توانیم در مورد تاثیرات این قارچ بر بیماری کرونا نتیجه گیری کنیم.

داشتن سیستم ایمنی قوی، به ویژه در ابتدای مبتلا شدن به ویروس و یا پاتوژن می تواند برای غلبه بر ویروس کرونا و کاهش علائم آن مهم و موثر باشد.

قارچ گانودرما

نتایج آزمایش های صورت گرفته بر روی قارچ گانودرما

در آزمایشات صورت گرفته بر روی افرادی که به سرطان مبتلا بودند ؛ نشان داده شد که هم عصاره قارچ گانودرما و هم کربوهیدراتهای پیچیده جدا شده از این قارچ باعث افزایش تعدادی از سلولهای ایمنی بدن و سطح خون شدند. همچنین در یک آزمایش صورت گرفته روی ۴۰ بازیکن فوتبال مرد در یک برنامه تمرینی که برای بهبود عملکرد استقامتی طراحی شده بود، مشخص شد که قارچ گانودرما با افزایش نسبت سلول های ایمنی بدن (نسبت CD4/ CD8) به استقامت بدن در حین تمرین کمک می کند.

پژوهشگران پیشنهاد کردند که این موضوع  ممکن است به بازیکنان در مبارزه با عفونت ها کمک کند.(لازم به ذکر است که دوز استفاده شده از عصاره قارچ در این آزمایشات ۶ میلی گرم در روز بوده است).  با توجه به مطالعات و آزمایشات صورت گرفته محققان امیدوار بودند که این قارچ بتواند تاثیرات مثبتی به روی درمان و کنترل کرونا ویروس داشته باشد.

اما متاسفانه هیچ تحقیق مثبتی در این باره صورت نگرفته و این قارچ نمی تواند به عنوان یک ماده درمانی در کنترل و یا پیشگیری ویروس کووید ۱۹ مورد استفاده قرار گیرد. برای پیدا کردن درمان قطعی برای کرونا ویروس و کنترل آن تحقیقات در این زمینه ادامه دارد پس تا کشف داروی موثر، رعایت تمام نکات بهداشتی و پروتکل های صادر شده از طرف سازمان جهانی بهداشت تنها راه موثر می باشد.