ماسک جلبک اسپیرولینا یکی از کامل ترین منابع غذایی در جهان است. جلبک اسپیرولینای تولید شده در آبهای غنی از مواد معدنی رشد یافته و سرشار از پروتئین، بتاکاروتن سازنده ویتامین A، اسید آمینه ها، آنزیم ها، ویتامین ها، مواد معدنی کمیاب و اسیدهای چرب مفید میباشد. پودر جلبک اسپیرولینا در شرایط ایده آل بهداشتی و بدون دستکاری ژنتیکی تولید شده و ۱۰۰% خالص و فاقد هر گونه مواد افزودنی است. شرکت مهندسی سپید خوشه نقش جهان پودر ماسک خالص جلبک اسپیرولینا را جهت زیباتر شدن ،سالم و جوان ماندن پوست به شما پیشنهاد می دهد.

جهت کسب اطلاعات بیشتر، دریافت مشاوره رایگان با ما در تماس باشید.

ماسک خالص جلبک اسپیرولینا نوعی جلبک سبز-آبی میکروسکوپی غنی از مواد غذایی و آنتی اکسیدان ها است، اسپیرولینا در کنار فوایدش به لحاظ غذایی، ارزش آن به عنوان یکی از مؤثرترین مواد طبیعی برای زیبایی و جوان سازی پوست در جهان شهرت پیدا کرده است. ماسک خالص جلبک اسپیرولینا در صنعت زیبایی به “اکسیر جوانی” شهرت دارد و برای پوست شما فواید بی نظیری به ارمغان می آورد.

اسپیرولینا  با داشتن انبوه ویتامین ها، مواد معدنی، پروتئین و اسیدهای چرب، آن را به ماده ای فوق العاده برای مراقبت از پوست و معالجه عوارض پوستی مبدل نموده است. اسپیرولینا بیش از ۱۵۰ ماده غذایی مختلف را در خود جای داده است و در بسیاری از منابع آن را “کامل ترین” غذای در دسترس انسان می شناسند.

 

• این محصول نیز مانند تمام محصولات موجود در بازار دارای رتبه بندی است، و باید حتما از فروشگاه های معتبر تهیه شود. در صورت خرید حتما از تازه بودن پودر اطمینان حاصل کنید. پودر تازه اسپیرولینا بوی ملایم و منحصر به فردی دارد و نباید بوی ادویه، سبزیجات، یا بوی ماهی فاسد شده بدهد. رنگ این محصول ممکن است در طول زمان تغییر کند، اما از لحاظ کیفی پودر هایی با رنگ تیره تر کارایی بهتری خواهند داشت.

روش استفاده از ماسک خالص جلبک اسپیرولینا

این ماسک برای پوست های مختلف، روش استفاده ی متفاوتی دارد.در ابتدا یک روش عام را برای شما عزیزان شرح میدهیم:

  • ابتدا یک گرم پودر تازه اسپیرولینا را در مقدار کمی آب ولرم حل کنید تا به شکل خمیر نسبتا غلیظ در آید.
  • با استفاده از یک برس، مقدار مساوی از خمیر را روی پوست قرار دهید.
  • به ماسک ۵ تا ۱۰ دقیقه فرصت خشک شدن بدهید.
  • پس از خشک شدن کامل، پوست را با آب ولرم بشویید.
  • یک حوله گرم را روی پوست بکشید تا بقایای احتمالی ماسک نیز پاک گردد.
  • یک روز در میان یک بار در روز تکرار کنید و نتیجه آن را پس از یک هفته به وضوح مشاهده نمایید.

دستورالعمل های خاص برای پوست خشک

  • نصف قاشق مرباخوری ژل آلوئه ورا به ماسک اسپیرولینا اضافه نمایید.
  • یک تکه کوچک موز و نصف قاشق مرباخوری ماست اضافه نمایید.
  • میتوانید نصف قاشق مرباخوری ماست و یا شیر نیز به ماسک اضافه کنید

دستورالعمل های خاص برای پوست چرب

  • برای پوست های چرب نصف قاشق عسل اضافه نمایید، میتوانید آب لیموترش را جایگزین عسل نمایید.

 

 

تاثیرات ماسک اسپیرولینا بر پوست

در ادامه ی این مقاله از تاثیرات مختلف ماسک خالص جلبک اسپیرولینا بر پوست سخن میگوییم.اگر به پوست خود اهمیت میدهید و استفاده از مواد طبیعی برای شما در اولویت است با ما همراه باشید….

پاکسازی قوی پوست

یکی از عناصر سبز که به طور طبیعی در اسپیرولینا تشکیل می شود، کلروفیل است.کلروفیل بسیار تمیز کننده است و محیطی را ایجاد می کند که رشد میکروب ها در آن بسیار دشوار است، از این رو ماسک جلبک اسپیرولینا را به عنوان ماسکی با پاک کنندگی قوی صورت می شناسند، همچنین به حفظ رطوبت پوست کمک میکند تا پوست شما ظاهری صاف و هیدراته داشته باشد.

ضد پیری است

اسپیرولینا دارای ویتامین E، سلنیوم و تیروزین است که به داشتن خواص ضد پیری مشهور هستند. آنتی اکسیدان های موجود در تیروزین، رادیکال های آزاد را از بین برده و روند پیر شدن سلول ها را کند میکند. هنگامی که در معرض آفتاب قرار میگیرید، فقط برنزه نمیشوید! تمام آن اشعه های خورشیدی میتوانند رادیکال های آزاد را درون پوست شما رهاسازی کنند که عامل ایجاد چین و چروک و لک ها خواهند بود. آلودگی هوا و رژیم غذایی نامناسب منابع دیگر رادیکال های آزاد هستند. فیتونوترینت ها و کاروتنوئیدهای موجود در اسپیرولینا نیز با داشتن انواع آنتی اکسیدان ها از ظهور علائم پیری در پوست شما جلوگیری می نمایند. پس اگر میخواهید پوستی جوان و سالم  داشته باشید بایستی آنتی اکسیدان ها را به طور مداوم به پوست خود برسانید.حضور ویتامین های A، B-12 و E به مقادیر فراوان در ماسک خالص جلبک اسپیرولینا، علاوه بر رفع خستگی پوست و لک ها، از گسترش فعالیت رادیکال های آزاد جلوگیری کرده و مانع ظهور علائم پیری زودرس در پوست شما میشوند.

دتاکسه کردن پوست

ماسک خالص جلبک اسپیرولینا جایگزینی سلول های پوست را تسریع میکند و لذا ترمیم پوست را سرعت میبخشد، همچنین فلزات سنگین و انواع سموم را جذب کرده و قبل از آن که بتوانند در پوست ذخیره شوند آنها را دفع میکند.

از بین بردن جوش ها

ریشه جوش های پوستی، وجود غددی درون پوست به نام “غدد سباسه یا غدد چربی پوست” است. این غدد ماده ای به نام “سبوم (sebum)” را ترشح میکنند که ماده ای روغنی یا مومی است و پوست را مرطوب و منعطف نگه میدارد. همه ما ،حتی کسانی که جوش ندارند هم، چنین ماده ای را تولید میکنند. مشکلات وقتی شروع میشود که سبوم بیش از حد تولید گردد. در این حالت، “پوست چرب” ایجاد میشود که عامل جوش زدن بسیاری از افراد است. در حالت بدتر، سبوم اضافی میتواند منافذ پوستی را ببندد و جوش های بزرگ یا اصطلاحا “کورک” را ایجاد نماید.

در یکی از تحقیقات بسیار جالب که در این مورد انجام شده است، گروهی از بانوان شرکت داشتند و از دو نوع کِرِم کاملا مشابه استفاده کردند با این تفاوت که یکی از کرم ها حاوی اسپیرولینا بود. شرکت کنندگان نمیدانستند در حال استفاده از کدام کرم هستند و از آنها خواسته شده بود دو مرتبه در روز در طی ۲۸ روز دوره آزمایش از کرم استفاده نمایند.

در پایان دوره آزمایش، نتایج بیانگر آن بود که “تنها کرمی که حاوی اسپیرولینا بود، به طور چشمگیری مقدار سبوم در پوست داوطلبان را کاهش داده است”. این نتایج نشان میدهد ماسک خالص جلبک اسپیرولینا یک راه حل بسیار مؤثر و قدرتمند در درمان جوش های پوستی است زیرا به جای آنکه یک یا دو عارضه را بهبود بخشد، مشکل ایجاد جوش های پوستی را از ریشه حل میکند.

پوست را آبرسانی میکند

در پژوهشی دیگر، محققان کره جنوبی اعلام کردند داوطلبانی که مکمل غذایی غنی از GLA را برای مدت ۱۲ هفته مصرف کردند، آبرسانی بهتر پوست را شاهد بودند و عوارضی همچون خشکی، التهاب و خارش کمتری داشتند. GLA موجود در اسپیرولینا به عملکرد لایه ای از پوست به نام stratum corenum که مسئول نگهداری رطوبت است کمک میکند. با این کار، پوست سالم تر، با آبرسانی بیشتر، و خاصیت الاستیسیته بالاتری حفظ میشود.

گودی زیر چشم را از بین میبرد

اسپیرولینا سیستم ایمنی بدن را تقویت میکند و از این طریق قدرت دفاع پوست را بالا میبرد. قدرت دتاکسه کنندگی بالای اسپیرولینا به برطرف شدن گودی زیر چشم و انواع سایه های پوستی کمک میکند. همچنین در برطرف شدن خشکی و التهاب اطراف چشم نیز مؤثر است.

در این مقاله فقط تعدادی از خواص و تاثیرات جلبک اسپیرولینا بیان شد، این ماده ی طبیعی در بسیاری از کرم های گران آرایشی و بهداشتی بکار رفته و جزء گیاهان شگفت انگیز زیبایی محسوب می شود.


شرکت مهندسی سپید خوشه نقش جهان در کنار تولید محصولاتی مانند خاویار حلزون اسکارگوت ، پرورش حلزون های آرایشی مانند آچاتینا و اسکارگو، به تولید مرغوبترین گیاه اسپیرولینا در اصفهان نیز  پرداخته است و به صورت پودر خالص در اختیار مصرف کنندگان قرار می دهد.پودر ماسک خالص جلبک اسپیرولینا ی این شرکت با تیره ترین رنگ و تحت نظر مهندسین تولید میشود و توانسته نظر مصرف کنندگان این ماسک را به خود جلب کند.