طول عمر حلزون ها به  گونه ی حلزون و محل زندگی آنها بستگی دارد. برخی از حلزون ها حدود پنج سال عمر می کنند. با این حال بعضی ازآنها در شرایط قفس تا ۱۰ سال هم توانایی زنده ماندن دارند. حلزون های طبی دوسال زمان می برد تا بالغ شوند و در اختیار مصرف کننده قرار بگیرند، اگه شرایط خوب باشد،پنج ساله می شوند و همچنان کلاژن سازی می کند. در ادامه از علت مرگ حلزون طبی یا همان حلزون اسکارگوت سخن میگوییم.با ما همراه باشید.

در صورت مشاوره و تمایل به خرید حلزون آرایشی-طبی با ما در تماس باشید

مراقبت های حلزون

در صورتی که حلزون ها تمیز و مرتب نگهداری شوند، رشدشان عالی خواهد بود و سلامت آنها هم تضمین می شود.

حلزون ها به ندرت به بیماری مبتلا شده و علایم بیماری را نیز به موقع نشان می‌دهند، بنابراین شما وقت کافی جهت درمان این موجودات را دارید.

با وجود اینکه حلزون ها موجودات خیلی حساسی نیستند، اما باید برای مراقبت از این موجودات و طولانی کردن عمرشون مواردی را یاد بگیریم:

  1. هفته ای ۲ بار بیشتر از حلزون استفاده نکنید. (اگر بیشتر استفاده کنید بعد از مدتی حلزون بر اثر ضعیف شدن میمیره. چنانچه مایلید دفعات بیشتری در طول هفته حلزون تراپی داشته باشید، باید تعداد حلزون هایتان را بیشتر کنید.)
  • غذای حلزون حتما شسته شده و تمیز باشد و از سمی نبودن آن اطمینان حاصل کنید. (ترجیحا ارگانیک باشد).
  • پوست خیار را حتما جدا کنید و در رژیم غذایی حلزون قرار دهید، پوست خیارها اغلب سمی هستند و بعد از مدتی با تجمع سموم در بدن حلزون باعث مرگ موجود می شوند
  • به هیچ عنوان از مرکبات در برنامه ی تغذیه ای حلزون ها استفاده نکنید، آنها نمی توانند مواد اسیدی و مرکبات را هضم کنند و با خوردن مرکبات میمیرند.
  • نمک، شکر، فلفل، ماکارانی، برنج، نان و شیرینی و غذاهای پخته به شدت برای حلزون مضر است.

۲٫ استفاده مکرر از آب کلر دار جهت شستشو و نوشیدن حلزون، باعث مرگ حلزون خواهد شد.

۳٫ اختلاف زیاد دمای محیط وآب موقع شستشوی حلزون شوک محسوب شده و کشنده است. (حلزون ها را با آب زیاد سرد و یا آب داغ نباید شست. دقت کنید دمای آب برای شستشوی حلزون ها از ۱۵ درجه سانتی گراد کمتر نشود و نیز از ۳۰ درجه سانتی گراد هم بیشتر نباشد.)

علل مرگ حلزون طبی

عدم رعایت نکات بهداشتی و تمیز نکردن بستر حلزون ها، مقاومت بدنی آنها را به تدریج کم می کند، موجود ضعیف شده و در تلف شدن حلزون اثر بسزایی دارد. این موضوع به این معنی نیست که شما هر روز خانه ی حلزون ها را شستشو دهید،همین که هفته ای دوبار فضولات داخل مکان قرار گیری حلزون ها را جمع  آوری کرده و دو هفته یک بار خاک آنها در معرض آفتاب قرار دهید تا خشک شود و نیز دوماه یکبار خاک تازه جایگزین خاک قبلی کنید تا کپک نزده و قارچ نگیرد.

Dead Snail Shell | ShutterbugThe Dead Snail | NiF HiveSnail Panic - Modern Farmer

و اما علت مرگ حلزون:

  • اگر حلزون روی پوست کف کرد، حتما ضربه ای به گوشت بدن حلزون خورده یا از ارتفاع افتاده است و میتواند سبب مرگ شود.
  • اگر داروی شیمیایی استفاده کرده اید ،حلزون تراپی نکنید، لااقل تا چند ماه بعد از پایان مصرف این داروها حلزون ‌درمانی انجام ندهید. همچنین ۴۸ ساعت قبل از حلزون تراپی از آنتی بیوتیک های قوی ، دارو های کورتون دار  و هورمونی استفاده نشده باشد، زیرا باعث مرگ حلزون ها می شود.
  • حلزون ها را با لاکشان محکم بلند نکنید و درهوا آویزون نگه ندارید، چون به ریه، قلب و کلیه حلزون که زیر صدف آنهاست فشار زیادی وارد می شود و این فشار میتواند علت مرگ حلزون باشد.
  • بعد از جفت گیری، حلزون ها آماده تخم ریزی شده و برای تخم ریزی حتما باید خاک مناسب به قطر ۵ سانتی متر در دسترس حلزون باشد. اگر خاک مناسب نبود و یا به هر دلیلی( مثل شرایط محیطی دما و رطوبت) حلزون تخلیه ی تخم نداشته باشد، متاسفانه موجود تلف می شود.
  • خاک برگ و خاک هایی را که مخصوص گل های آپارتمانی هستند در خانه ی حلزون قرار ندهید، زیرا حاوی ترکیبات آفت کش هستند و برای حلزون کشنده می باشند.
  • بوی عطر،لاک و مواردی از این قبیل سبب مرگ حلزون خواهد شد.
  • رطوبت کم و نبود تهویه مناسب  سبب بی حالی موجود و علت مرگ حلزون عنوان میکنند.