تأثیر حلزون تراپی بر روی پوست

صدها سال پیش، بقراط حکیم به اثرات حلزون بر روی پوست انسان پی برد. وی مخلوط شیر ترشیده و حلزون له شده را برای درمان التهابات پوستی توصیه کرده بود. پس از آن تحقیقات فراوانی بر روی فواید حلزون به صورت کرم انجام شد و جالب است بدانید که حدود ۱۵۰ سال از حضور حلزون در داروخانه‌ها می‌گذرد. اما چند سالی است که روشی نوین برای درمان مشکلات پوستی با حلزون در ژاپن کشف شده است.

موکوس (کرم) حلزون

حلزون در هنگام راه رفتن یک موکوس که ماده ژله‌ای مانند است به نام Slime از خود ترشح می‌کند که سرشار از پروتئین، آنتی‌اکسیدان و هایولارونیک اسید است. به خاطر این ماده لزج، حلزون دچار عفونت یا التهاب نمی‌شود. محققان با تحقیق بر روی موکوس دریافتند که سرشار از کلاژن و الاستین است و از آن در تهیه محصولات آرایشی و بهداشتی به طور گسترده استفاده کردند.

 

مزایای موکوس حلزون برای پوست انسان

– کاهش التهابات پوستی

حلزون تراپی

– کمک و تسریع به درمان و ترمیم طبیعی آسیب‌های پوستی

– تجدید پوست با از بین بردن سلول‌های مرده پوست و تولید سلول‌های سالم

– ترمیم سلول‌های آسیب‌دیده از اشعه ماورای بنفش خورشید

– حفظ رطوبت و نرمی پوست با رشد و تکامل مولکول‌های کربوهیدراتی نگه‌دارنده آب در پوست

– جلوگیری و مبارزه با عفونت‌های پوستی با بهبود توانایی پوست در تولید مواد ضد میکروبی

– بهبود تیرگی، کدری و لکه‌های پوست

– افزایش قدرت نوسازی پوست

– کاهش آثار جای جوش، زخم و ترک‌های پوستی

– افزایش درخشش و شفافیت پوست

 

حلزون تراپی

حلزون تراپی

اما چند سال پیش یک کلینیک زیبایی در ژاپن، در اقدامی جالب از حلزون زنده برای جوان‌سازی پوست مشتریان خود استفاده می‌کند و نتایج خوبی به دست آورده است که به حلزون تراپی (Snail Therapy) گفته می‌شود.

این روش که به سلبریتی اسکارگوت کورس نیز شهرت دارد، طی یک ساعت حلزون زنده بر روی پوست صورت قرار داده می‌شود و برای این کار مبلغ ۲۴۳ دلار دریافت می‌نماید.

پس از دریافت نتایج مطلوب از این روش، پرورش حلزون رونق فراوانی گرفت. شیوه آسان استفاده از روش حلزون تراپی و آثار مثبت و بی‌ضرر آن در درخشندگی و زیباسازی پوست سبب شده که علاوه بر کلینیک‌های زیبایی، عموم مردم نیز با خرید حلزون‌ بتوانند در منزل به پاک‌سازی پوست خود بپردازند‌.

 

برای آگاهی بیشتر در مورد دیگر دوره های آموزشی سپید خوشه نقش جهان همین حالا با ما تماس بگیرید .

 

عملکرد حلزون تراپی بر روی پوست

پوست انسان از کلاژن و الاستین ساخته شده که این مشابه همین مواد در ماده ژله‌ای حلزون موجود است. کلاژن نوعی پروتئین بوده که نگه‌دارنده بافت پوست است. درواقع از این ماده به عنوان چسب طبیعی یاد می‌شود که باعث استحکام و تقویت خاصیت ارتجاعی پوست شده و آن را جوان می‌کند. کلاژن در اثر افزایش سن، تغذیه نامناسب، عوامل محیطی مثل اشعه خورشید و مصرف دخانیات کاهش پیدا می‌کند. وجود کلاژن در بدن انسان فقط معطوف به پوست نیست بلکه در غضروف‌ها، استخوان‌ها، تاندون‌ها و دیگر بافت‌های رابط از این موکوس موجود است. بنابراین کمبود آن مشکلات زیادی علاوه بر تأثیر در زیبایی پوست است. از این رو برای جبران کمبود کلاژن باید آن را از طرق مختلف به بدن و پوست وارد کرد.

الاستین نیز اسیدآمینه‌ای است که حفظ تناسب و اندازه آن با کلاژن در توانایی برگشت پوست به حالت قبل یا همان خاصیت کشسانی بسیار لازم و ضروری است. الاستین نقش مهمی در طراوت پوست و کاهش چین‌وچروک دارد.

ساختار حلزون به‌گونه‌ای است که در هنگام آسیب به پوستش توانایی تولید الاستین و کلاژن را داشته و قادر به ترمیم پوست خود است. این خاصیت در حلزون و نیز نوع پروتئین‌های مشابه آن با پوست انسان، سبب می‌شود که موکوس حلزون به آسانی جذب پوست گردد.

حلزون تراپی

تأثیر حلزون تراپی بر روی پوست

همان‌طور که گفته شد، حلزون دارای موادی است که به مواد تشکیل‌دهنده پوست انسان شبیه هستند پس عملکرد بسیار بهتری نسبت به کرم‌های شیمیایی دارد. از طرفی دیگر ماده ترشح شده از حلزون طبیعی بوده و با هیچ ماده شیمیایی دیگر دست‌ساز بشر مخلوط نشده است، پس عوارض کرم‌ها و لوسیون‌های شیمیایی را در پی نخواهد داشت. از این رو می‌توان حلزون تراپی را اکسیر طبیعی برای پوست دانست.

 

 

علت برتری حلزون تراپی با کرم‌های حاوی موکوس حلزون

سال‌هاست که شرکت‌های تولیدکننده محصولات آرایشی، از موکوس حلزون، برای تولید کرم‌های گوناگون جهت درمان جای جوش، بهبود ترک‌های پوستی و درمان التهابات پوستی استفاده می‌کنند. اما نباید این نکته را فراموش کرد که به‌هرحال این کرم‌ها شیمیایی بوده که عوارض مخصوص به خود را دارند. همچنین عصاره حلزون در محیط آزمایشگاه و طی فرآیند تولید ممکن است خواص خود را از دست داده و یا از قدرت اولیه آن کاسته شده باشد. اما حلزون تراپی مواد پروتئینی و لازم برای پوست را به صورت ارگانیک به آن رسانده که مطمئناً نتیجه بهتر و مؤثرتری در پی خواهد داشت.

همچنین کرم‌های تقلبی و نامرغوب زیادی در بازار وجود دارد که تشخیص بهترین آن برای پوست مشکل است و از طرفی معمولاً برای هر مشکل یا ناراحتی پوستی باید از یک نوع کرم استفاده کرد. بنابراین علاوه بر کیفیت کرم‌ها، هزینه‌ درمان مشکلات پوستی با کرم بسیار بالاتر از خرید حلزون و حلزون تراپی است.

حلزون تراپی

شیوه حلزون تراپی در منزل

در ابتدا حلزون‌های طبی را باید از مراکز معتبر پرورش حلزون تهیه کرد. زیرا با توجه به این که حلزون مستقیم بر روی پوست قرار می‌گیرد، نوع و کیفیت حلزون‌ها در شیوه حلزون تراپی از اهمیت فوق‌العاده‌ای برخوردار است و ممکن است حلزونی باعث ایجاد حساسیت و عوارض ناگواری شود. پس هر حلزونی را نمی‌توان بر روی پوست قرار داد.

پس از تهیه حلزون‌ها، آن‌ها را درون ظرف حاوی آب تمیز و درجه حرارت معمولی قرار داده تا از لاک خارج شوند. بعد حلزون‌ها را بر روی دستمال کاغذی گذاشته تا کمی حرکت کرده و تمیز گردند.

صورت را با آب و صابون شسته و آن را با سرکه یا آب‌لیموی طبیعی ضدعفونی و چربی‌زایی کرده و در انتها با آب ولرم فراوان شستشو کرده تا کاملاً تمیز گردد. حالا حلزون‌ها را بر روی پوست به مدت ۲۰ دقیقه گذاشته و در حین حرکت آن‌ها را هدایت باید کرد. این عمل یک ماه و یک روز در میان انجام شود.