تغذیه حلزون

[vc_row][vc_column width=”1/2″][vc_single_image image=”3547″ img_size=”full” alignment=”center”][/vc_column][vc_column width=”1/2″][vc_column_text]اکثر حلزون ها انواع مختلفی از برگ ها، میوه ها، غده های گیاهی و گل ها را به عنوان تغذیه استفاده می کنند ولی معمول ترین خوراک آنها شامل سبزیجات تازه و میوه هایی مثل:

خیار، موز، توت فرنگی، هلو، سیب، گیلاس، کاهو، کلم بروکلی، سیب زمینی، هویج، گوجه فرنگی و… می باشد.

لازم به ذکر است که خوراکی ها باید ابتدا تمیز شسته شده،سپس به قطعات ریز خرد و نهایتا در ظرفی جداگانه داخل خانه ی حلزون ها گذاشته شوند.

کلم، خیار، کاهو و هویج یک رژیم استاندارد برای حلزون هاست، اما آنها موجوداتی تنوع طلب در حیطه ی تغذیه ای هستند و باید تنوع در خوراک این حیوان رعایت شود.[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row kswr_row_top_decor_enabled=”false” kswr_row_bottom_decor_enabled=”false”][vc_column width=”1/2″][vc_column_text el_class=”text-justify”]در نظر داشته باشید که بعضی از سبزیجات سخت مانند هویج و سیب زمینی ابتدا پخته شده و بعد از سرد شدن مورد تغذیه ی حلزون ها قرار گیرد.

هنگام قرار دادن غذا برای حلزون ها، آنها را آرام بلند کرده و روی ماده غذایی بگذارید تا به خوبی متوجه غذا شوند و از آن استفاده کنند.

دقت داشته باشید که در زمان خوراک حلزون ها برای آنها استرس و فشار ایجاد نشود. در صورتی که حلزون روی ماده غذایی چسبید، اصلا سعی بر جدا کردن آن نکنید.اجازه ی تغذیه ی با آرامش را به حلزون ها بدهید.

مهمترین ماده ی معدنی مورد نیاز حلزون ها کلسیم است. کمبود کلسیم در رژیم غذایی حلزون منجر به تغییر شکل و نرم شدن لاک می شود، با این حال، کلسیم بیش از حد نیز باعث ایجاد سنگ های داخلی شده که برای حلزون مضر است.

جالب بدونید که حلزون نیز مانند شتر می تواند حدود ۳ سال بدون تغذیه به زندگی خود ادامه دهد و مشکلی در مکانیزم سیستم بدنش ایجاد نشود.

حلزون ها برای صرفه جویی در مصرف انرژی، در نبود آب و غذا، حدود ۳ سال به خواب رفته و این مدت زنده هستند. در این شرایط نباید توقع کلاژن سازی از آنها داشت.[/vc_column_text][/vc_column][vc_column width=”1/2″][vc_gallery interval=”3″ images=”3287,3289,3290,3292,3293″ img_size=”full”][/vc_column][/vc_row][vc_row full_width=”stretch_row_content_no_spaces” css=”.vc_custom_1578851762347{background-color: #eeeeee !important;background-position: center !important;background-repeat: no-repeat !important;background-size: cover !important;}” kswr_row_top_decor_enabled=”false” kswr_row_bottom_decor_enabled=”false”][vc_column][vc_row_inner css=”.vc_custom_1578855744448{margin-right: 20px !important;margin-left: 20px !important;}”][vc_column_inner width=”5/12″][vc_single_image image=”3286″ img_size=”full” alignment=”center”][/vc_column_inner][vc_column_inner width=”7/12″][vc_column_text el_class=”text-justify”]

ممنوعیت های تغذیه برای حلزون

 حلزون ها به مواد شیمیایی و آفت کش ها حساس هستند، بنابراین حتی المقدور از خوراک های ارگانیک استفاده کنید. مواد غذایی مورد استفاده ی حلزون ها حتما شسته و ترجیحا عاری از پوست باشند.

 از غذاهای فرآوری شده و خوراک هایی که هضم آن برای حلزون سخت است خودداری کنید، مانند: محصولات سرخ شده یا دودی، ماکارونی یا پاستا، برنج، ارزن، کراکر، نان و شیرینی.

 غذاهای حاوی شکر، فلفل و نمک را به هیچ وجه برای تغذیه ی حلزون ها قرار ندهید.

 از قرار دادن کاهو و خیار زیاد در رژیم غذایی حلزون ها خودداری کنید، زیرا باعث بی حالی و کندی حلزون ها خواهد شد.

 هرگز به حلزون ها مرکبات ندهید.[/vc_column_text][vc_column_text css=”.vc_custom_1578856332480{padding-right: 50px !important;padding-left: 50px !important;}”]

نان و بیسکوئیت بدلیل دارا بودن نمک در ترکیبات خود هیچ جایگاهی در رژیم غذایی حلزون های اسکارگو ندارند. لطفا از دادن این قبیل خوراکها به حلزون هایتان خودداری فرمایید.

[/vc_column_text][/vc_column_inner][/vc_row_inner][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column width=”1/2″][vc_column_text el_class=”text-justify”]

نکات تغذیه ای قبل از حلزون تراپی

 دوستان عزیز توجه داشته باشید که حتما قبل از گذاشتن حلزون روی پوست صورت از گرسنه و تشنه نبودن حلزون ها اطمینان حاصل کنید. در صورتی که حلزون گرسنه یا تشنه باشد، امکان گاز گرفتن هست، که می تواند باعث خراشیده شدن پوست و بعضا خونریزی شود.

 همچنین توصیه می شود که قبل از حلزون تراپی از ماسک خیار استفاده نکنید چون حلزون ها به بو حساس هستند و احتمال گاز گرفتن پوستی که بوی خیار می دهد، بیشتر است.

رعایت تمامی مسائل، شرایط یک حلزون تراپی خوب و بدون مشکل را برای شما فراهم می کند.

[/vc_column_text][vc_column_text el_class=”info”] برای کسب اطلاعت بیشتر در مورد حلزون تراپی و نحوه مراقبت و تغذیه حلزون ها با دفتر شرکت تماس حاصل نمایید.[/vc_column_text][/vc_column][vc_column width=”1/2″][vc_single_image image=”3291″ img_size=”full” alignment=”center”][/vc_column][/vc_row]